عملیات امدادرسانی در ۶۶۱ منطقه سیل‌زده / تکمیل و تجهیز انبارهای هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به آمادگی این جمعیت برای تامین اقلام غذایی و موارد موردنیاز سیل‌زدگان گفت: مشکلی از نظر تامین اقلام موردنیاز نداریم. همچنین عملیات امدادرسانی را در ۶۶۱ نقطه کشور دنبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیرحسن کولیوند با اشاره به آخرین جزئیات سیل‌های اخیر در کشور گفت: ما هم‌اکنون در ۲۴ استان و ۶۶۱ منطقه در کشور عملیات جست‌وجو، نجات و امدادرسانی را انجام می‌دهیم. بیشترین فعالیت ما در استان تهران و منطقه زرین‌دشت فیروزکوه انجام می‌شود و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: برخی راه‌های کشور که به علت سیل بسته شده بود در روزهای اخیر بازگشایی شده اند.

کولیوند با اشاره به وضعیت انتقال اقلام غذایی و مصدومان ادامه داد: مصدومان سیل با استفاده از بالگردهای هلال احمر منتقل می‌شوند. از نظر ارسال اقلام زیستی و غذایی نیز مشکلی نداریم و در موقعیت‌هایی که نمی‌توانستیم از مسیر زمینی استفاده کنیم این فرایند را با استفاده از مسیر ریلی مانند مسیر گرمسار یا مسیر هوایی انجام دادیم

عملیات امدادرسانی در ۶۶۱ منطقه سیل‌زده / تکمیل و تجهیز انبارهای هلال احمر

.

وی اضافه کرد: جابجایی افرادی که در نقاط پرخطر قرار دارند یا آسیب‌پذیر هستند در دست انجام است و از نظر امکانات و ادوات نیز مشکلی نداریم.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: حدود ۶۹۰ تیم امداد و نجات در کل کشور در حال فعالیت هستند و در برخی نقاط نیز عملیات امداد به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود. با کمک و همکاری بسیج و نیروهای مردمی، تعدادی از هموطنان در جریان این عملیات به صورت زنده نجات پیدا کردند.

وی درباره وضعیت انبارهای غذایی و اقلام مورد نیاز برای سیل‌زدگان اظهار کرد: با تدبیر خوبی که در روزهای پایانی سال گذشته اندیشیده شد، انبارهای غذایی ما تکمیل است و از نظر تامین اقلام مورد نظر مشکلی نداریم وهرچه نیاز باشد میان مردم توزیع می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha