صادرات محصولات کشاورزی به کشور چین شتاب بیشتری می‌گیرد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر ۵۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی به کشور چین وجود دارد که با امضای ۲ سند همکاری با این کشور صادرات شتاب بیشتری می‌گیرد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی   گفت: همزمان در سفر استانی به استان همدان در شهر ملایر با ارتباط ویدئوکنفرانسی با پکن دو سند همکاری با جمهوری خلق چین به امضا رسید.

وی گفت: این مهم در راستای  سیاست‌های دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای منطقه و  شرق آسیا در جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در همدان  به تلاش‌های بسیار زیاد و فشرده در ماه‌های گذشته در این خصوص اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا دو سند به امضا رسیده که سند اول در خصوص الزامات بهداشتی مرکبات به کشور چین بوده که برای ما حائز اهمیت است‌.

وی افزود: ۵.۵ میلیون تن مرکبات در کشور تولید می‌شود و کشور چین بازار ۶۰۰ میلیون دلاری در این زمینه دارد که می‌تواند اتفاقات خوبی را در صادرات محصولات کشاورزی برای باغداران ایرانی رقم بزند.

ساداتی‌نژاد با اشاره به سند الزامات بهداشتی صادرات عسل، گفت: بیش از ۱۳۰هزار تن تولید عسل در کشور وجود دارد و بازار چین در این محصول بازار جذابی است.

وی با اشاره به صادرات این دو محصول به کشور چین تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی به کشور چین وجود دارد که با این مهم قطعا این امر شتاب بیشتری می‌گیرد.

مقام عالی وزارت درباره سفر هیات دولت به استان همدان نیز گفت: در سفر سی ام هیات دولت به استان همدان در پایتخت انگور ایران در ملایر حضور یافتم، در این سفر ۲ هزار میلیارد تومان برای بخش کشاورزی اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اعتبار برای بخش‌های مختلف اعم از آبیاری نوین، زیرساخت‌ شهرک‌های کشاورزی، باغبانی، مرمت قنوات، عشایر و آبزی‌پروری مد نظر قرار گرفته و امیدوار هستیم در راستای تحول کشاورزی از محل اعتبارات این سفر اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی این منطقه و به خصوص در شهرستان ملایر که ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی و باغداری دارد، رقم بخورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha