دوفوریت لایحه تغییر محل تامین منابع اعتباری قیر رایگان تصویب شد

نمایندگان با دو فوریت لایحه تغییر محل تامین منابع قیر رایگان موافقت کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 9 مردادماه) مجلس شورای اسلامی با دوفوریت لایحه اصلاح بند (ز) تبصره (1) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور با 193 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در لایحه اصلاح بند ز تبصره یک ماده واحده قانون بودجه 1401، آمده است: در بند (ز) تبصره (1) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور، عبارت "از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران" به عبارت "از محل منابع حاصل از سهم دولت از فروش داخلی نفت خام" اصلاح و بعد از عبارت "اعمال حساب نماید." عبارت "تسویه حساب مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) تحویل شده به دستگاه‌ها در سال 1400 نیز به همین ترتیب تنفیذ می‌شود." الحاق می‌شود. همچنین در جزء (7) بند یادشده، بعد از عبارت "مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) به قیر" عبارت "یا مالچ" الحاق می‌شود.

در بند ز تبصره (1) قانون بودجه سال 1401، آمده است: در سال 1401 وزارت نفت مکلف است معادل 190 هزار میلیارد ریال نفت خام از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران در اختیار پالایشگاه ها قرار داده و به میزان آن، به صورت ماهانه از ابتدای سال 1400 مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) در اختیار دستگاه های اجرایی موضوع این قانون قرار دهد.

هوشنگ فلاحتیان نماینده دولت در دفاع از دو فوریت این لایحه، گفت: تامین وکیوم باتوم ماده اولیه قیر همواره یکی از مطالبات نمایندگان بوده است و دستگاه های اجرایی هم در حال حاضر برای دریافت وکیوم باتوم و تبدیل آن به قیر معطل هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت فصل کاری و اینکه فعالیت اجرایی در برخی مناطق کشور از ابتدای مهر یا آبان امکان پذیر نیست با همکاری و کمک آقای نیکزاد، آقای دلخوش و آقای رضایی کوچی از پتانسیل بودجه 1400 تاکنون وکیوم باتوم را تحویل دادیم اما دولت توانایی تامین آنچه در مجلس تصویب شده مبنی بر تامین 19 هزار میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت نفت را ندارد بنابراین متن اصلاحیه تدوین و ارائه شده است.

فلاحتیان تصریح کرد: اگر نمایندگان به دو فوریت این لایحه مذکور رأی دهند پیش نویس متن آئین نامه آن آماده شده و بلافاصله به هیات وزیران تقدیم می شود./

پایان پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha