کد خبر: 184806
۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰
فوتی‌های کرونا رو به افزایش است

متخصص بیماری‌های عفونی از افزایش مراجعات بیماران کرونایی به درمانگاه‌ها خبرداد و گفت: تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا به تدریج در حال افزایش است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر سارا ابوالقاسمی متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو از افزایش مراجعات بیماران کرونایی به درمانگاه‌ها خبرداد و گفت: تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا به تدریج در حال افزایش است.

وی افزود: ممکن است عده‌ای بگویند ما کرونای خفیف می‌گیریم و یک گلودرد و آبریزش بینی ساده که مشکلی ندارد اما واقعیت این است که همه افراد به این شکل خفیف نمی‌گیرند و روند انتقال بیماری در جامعه گسترش پیدا می‌کند.

متخصص بیماری‌های عفونی اظهارکرد: یکی از مهم ترین کارهایی که در زمان بیماری می‌توان انجام داد این است که آن بیماری را کرونا بدانیم و کارهای مربوط به قرنطینه و رعایت دستورالعمل‌ها را انجام دادیم و از ماسک استفاده کنیم.

ابوالقاسمی گفت: افرادی که واکسن‌های خود را کامل نکردند حتماً واکسیناسیون را تکمیل کنند تا حداقل بیماری را خفیف تر بگیرند و ناقل‌های کمتری در جامعه وجود داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی درمورد افرادی که کرونا گرفتند اما تست PCR آنها منفی شده تأکید کرد: افراد به هیچ وجه به تست‌های کرونا اکتفا نکنند و علائم بیماری مانند بدن درد، گرفتگی صدا، گلودرد، آبریزش بینی را کرونا در نظر بگیرند و به راحتی و بدون ماسک در مکان‌های شلوغ حاضر نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha