محرومیت زدایی از زمینه های جهاد تبیین است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه یکی از زمینه های جهاد تبیین محرومیت زدایی است گفت: طعم شیرین عدالت را جامعه محروم وقتی بچشد به نظام  و انقلاب و رهبری و... خوشبین می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)از زنجان، آیت‌ الله علی خاتمی، ظهر روز یکشنبه در یادواره شهدای جهادگر بسیجی با بیان اینکه عمر جهان خیلی طولانی است، ۵ سال پیش می‌گفتند  ۶ میلیارد سال قبل هستی ایجاد شده است و ۱۲میلیارد سال جلو رفتیم ولی به آخر نرسیده‌ایم یعنی اگر علم توسعه پیدا کند و دانش گسترش پیدا کند هنوز به تشخیص این مسئله دست نیافته‌ایم.

وی اضافه کرد: حوادث بزرگ و کوچکی که امروزه در دنیا اتفاق افتاده است و بیش از دو سوم جهانیان به مرگ طبیعی از دنیا نرفته‌اند این در حالی است که بسیاری از این حوادث با  در دل صفحات تاریخ قرار داده است .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان  با بیان اینکه  هرچه قدر از زمان می‌گذرد حادثه عاشورا جلوه بیشتری پیدا می‌کند افزود: رمز این جلوه گیری چیست؟‌ که یکی از آن این است که این حرکت  ۱۰۰درصد رنگ خدایی داشته است و دیگری نیز این است که حسین (ع) در  آسمان ها شده تر از زمین است که این موضوع در روایات مختلف بیان شده است .

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه بیش از  ۱۳۰۰ سال است که از حادثه عاشورا می‌گذرد  افزود: هیچ شخصیتی  در بین مردم و در دل تاریخ و در بین قهرمانان سربلند تاریخ  به اندازه امام حسین علیه السلام شناخته شده نیست.

وی با بیان اینکه دوسال شیوع کرونا مراسمات را با محدودیت برگزار کرد افزود: امسال با برگزاری عزاداری ها شور و شوقی در مساجد و هیئات عزاداری و...برای عزاداری امام حسین بوجود آمد که در اولین روز ماه محرم در مساجد شاهد بودیم که تمام این ها عشق خدایی است و دستوری و تمام شدنی نیست و لایتناهی است . 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه باید شکر گذار خداوند و قدردان کسانی باشیم که این راه به ما نشان داده‌اند،  افزود:  معلم ،پدر ،مادر ،واعظ،شاعر ،مداح و.‌..ما را با این مکتب امام حسین علیه السلام آشنا کردند و دل های ما را کانون محبت امام قرار دادند و دل های تمام خداپرستان کانون محبت حسین (ع) است.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه  با اشاره به معنای  لغوی جهاد،بیان کرد: جهاد به معنای جنگ نیست بلکه به معنای کوشش مستمر برای رسیدن به یک هدف مشترک است.

و با بیان اینکه جهاد کشاورزی، جهاد سازندگی فکر بلند اندیشه محرومیت زدایی معمار کبیر انقلاب بوده است افزود : امروز این واژه به قدری نمود پیدا کرده است که محرومیت زدایی در جامعه به قدر نمود پیدا کرده است که هر اقدامی و حرکتی  در جامعه انجام می‌شود در وهله نخست می‌گویند کار جهادی و جهادگونه  است.

این مسئول با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری که  در ۹ محور بیان فرموده اند  اظهار کرد::چهار چوب و قالب همین است ، و امروز میدان جنگ است و دیروز میدان جنگ نظامی بوده و تلاش دشمن این است مزاج جامعه را عوض کند و قضاوت نسل جوان را اثر گذار باشد با دروغ و ابزارهای جدید.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه یکی از زمینه های جهاد تبیین محرومیت زدایی است بیان کرد: طعم شیرین عدالت را جامعه محروم وقتی بچشد به نظام  و انقلاب و رهبری و... خوشبین می شود.

وی تصریح کرد:قدر در مراسمات و آیین های مذهبی شرکت کنیم و نمازهای یومیه را بجا آوریم ولی به روستایی که آب آشامیدنی نداشته باشد بی تفاوت باشیم در اجرای عدالت که هدف انقلاب است قدمی برنداشته ایم .

نماینده ولی فقیه در استان زنجان  با بیان اینکه خدمت به مردم یک نوع عبادت است افزود :باید به اولویت‌ها توجه شود و خوشبختانه گروه‌های جهادی علاوه بر کارهای عمرانی،  فرهنگی و ... گروه جهادی پزشکی را هم در مناطق محروم شاهد هستیم .
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به گروه‌های جهادی طلاب که به عنوان امام روستا  فعالیت می‌کنند افزود : کارها و خدمات این افراد قابل تقدیر است چرا که عملا سبک زندگی اسلامی را در قالب های مختلف ترویج می‌دهند که آثار و برکات فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه تقسیم عادلانه فقر، هنر نیست افزود : هنر وقتی است که رفاه و ثروت، تولید شود و بعد  بصورت عادلانه توزیع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha