افزایش بیش از ۲.۵ برابری گندم تحویلی کشاورزان زنجانی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از افزایش بیش از دو و نیم برابری خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی از ۲۸ خرداد تا ۸ مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، ولی اله زمانی در تشریح جزئیات خرید تضمینی، اظهار کرد: بیش از ۱۳۶ هزار و ۵۸۷ تن گندم کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۱ برداشت کرده اند از طریق ۳۰ مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است و به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کمترین زمان به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه محموله‌های گندم تحویلی گندمکاران افزایش بیش از ۲ برابری داشته است، اظهار کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۶۹۸ محموله گندم از ۹ هزار و ۵۶۵ گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و خصوصی جهت برنامه ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان تصریح کرد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از یک هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ ۲۰ تیر ۱۴۰۱ گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شد.

زمانی با تأکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: باقی‌مانده مطالبات گندمکاران عزیز طی روزهای آتی به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز می گردد.

وی در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه، به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مرحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه هماهنگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، افزود: هم اکنون ۳۰ مرکز در سطح استان فعال و آماده تحویل گندم از کشاورزان است، کشاورزان می بایست مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.

شایان ذکر است خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زنجانی از ۲۸ خرداد ماه سال جاری آغاز و با توجه به روند برداشت گندم با به کارگیری مراکز خرید متعدد، تا تحویل آخرین محموله گندم از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha