بیش از ۲۰۰ مرکز و پایگاه انتقال خون ثابت در کشور به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند

صداقت درباره فعالیت مراکز انتقال خون در سراسر کشور اظهار کرد: بیش از 200 مرکز و پایگاه انتقال خون ثابت در اقصی نقاط کشور داریم که وظیفه خدمات رسانی به مردم را بر عهده دارند که تجلی آن را در زمان دفاع مقدس شاهد بودیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر عباس صداقت در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو با اشاره به 9 مرداد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون گفت: تا پیش از انقلاب با پدیده‌هایی مانند خون فروشی و نیازهای خون و همچنین سلامت خون مواجه بودیم و در نتیجه تصمیم گرفته شد یک سازمان انتقال خون تشکیل شود که با رعایت استانداردهایی فرآورده‌های خونی را تشکیل دهد.

وی تجلی فعالیت‌های سازمان انتقال خون را هشت سال دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: هموطنان عزیز در آن هشت سال افتخار آفرینی کردند و باعث شد ایران جزو معدود کشورهای جهان باشد که اهدای خون داوطلبانه و بدون چشم داشت را انجام می‌دهد و به همین جهت سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون را به عنوان روز ملی اهدای خون نام گذاری کرده‌اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در  درباره فعالیت مراکز انتقال خون در سراسر کشور اظهار کرد: بیش از 200 مرکز و پایگاه انتقال خون ثابت در اقصی نقاط کشور داریم که وظیفه خدمات رسانی به مردم را بر عهده دارند.

وی از اعتماد مردم به سازمان انتقال خون گفت و ابراز کرد: تمام تلاش سازمان انتقال خون بر تکریم مردم است و این سازمان اساسا نقش یک واسط را ایفا می‌کند؛ در حقیقت بخشی از مردم خون خود را اهدا می‌کنند تا جان بیمارانی که نیاز به خون دارند را نجات دهند و سازمان انتقال خون نقش یک واسط را بازی می‌کند تا این خون اهدایی را فراوری کرده و تبدیل به پلاکت، گلبول قرمز و پلاسما کند تا پس از غربال گری به بیماران نیازمند انتقال دهد.

صداقت از همبستگی در امر انتقال خون در جامعه ایران گفت و بیان کرد: در کشور شبکه ملی خون رسانی داریم؛ یعنی همه استان‌ها و قومیت‌هایی که در میهن عزیز حضور دارند بخشی از این شبکه انتقال خون محسوب می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha