بیماران زمینه ای در صورت ابتلا به کرونا؛ بیشتر از سایرین در معرض بدحالی قرار می گیرند

استادیار گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بیماران زمینه ای همچون مبتلا به سرطان، پیوند اعضا، مزمن ریوی، قلبی و عروقی و نقص ایمنی در صورت ابتلا به کرونا بیشتر از سایرین در معرض بدحالی قرار می گیرند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محبوبه حداد خاطر نشان کرد: بیمارانی که نیاز به بستری در بیمارستان پیدا می کنند از تنگی نفس و سرفه های شدید و گاه خلط دار شکایت دارند و عمدتا مسن و دارای بیماری زمینه ای هستند.

وی با بیان اینکه در بین بیماران بستری، افراد جوان و بدون سابقه بیماری زمینه ای نیز مشاهده می شود تصریح کرد: بیشتر این افراد یا واکسن دریافت نکرده اند و یا دارای واکسیناسیون ناقص هستند.  

عضو هیا علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر بیماران مبتلا به کووید اغلب با علائمی شامل: تب، سردرد، آبریزش بینی، گلودرد شدید، دردهای عضلانی، اسهال و سرفه مراجعه می کنند و  برخی بیماران تمام علائم فوق و برخی تنها بخشی از علائم را تجربه می کنند و موارد خفیف از آبریزش بینی شدید و همچنین گلودرد شدید که 4 الی 5 روز طول می کشد شاکی هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در بخش سرپایی شاهد افزایش بیماران مبتلا به کرونا هستیم و در بخش بستری نیز به نسبت قبل از بروز سویه جدید، تعداد بیماران در بیمارستان های سراسر کشور افزایش یافته است که  البته این مساله می تواند تا حدودی با سرایت بسیار بالاتر سویه جدید و ناشی از کاهش رعایت دستورالعملهای بهداشتی در سطح جامعه  باشد.

دکتر حداد افزود: تب، آبریزش بینی، گلودرد، سرفه، دردهای عضلانی-اسکلتی، سردرد و خستگی با  طیف علائم از خفیف تا شدید از خصوصیات بالینی ابتلا به سویه جدید کروناست.

این متخصص عفونی تاکید کرد: پایبندی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی شامل: استفاده از ماسک، تاکید بر بهداشت دست، فاصله گذاری اجتماعی و انجام واکسیناسیون می تواند همانند گذشته گامی در جهت کاهش ابتلای افراد به کووید باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha