هشدار تداوم سیلاب در ۷ استان کشور/وزش بادهای شدید در نوار شرقی

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام هشدار تداوم سیلاب در ۷ استان از اتمام فعالیت سامانه بارشی شدید از فردا در کشور خبر داد و پدیده غالب روزهای آینده را وزش بادهای شدید عنوان کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۰ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ادامه فعالیت سامانه موسمی در جنوب کشور در برخی مناطق فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، نیمه جنوبی سیستان‌وبلوچستان، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، غرب یزد و جنوب اصفهان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک است.

گودرزی ادامه داد: امروز در شمال کشور در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان‌شرقی، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان، خراسان‌شمالی و خراسان‌رضوی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی توضیح داد: شدت بارش‌ها در حد هشدار قرمز امروز در نیمه جنوبی سیستان‌وبلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و مرکز کرمان، و نوار شرقی خوزستان است که حتما هموطنان ساکن در این استان‌ها تمهیدات و احتیاط لازم را بعمل آورند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا، بارش‌ها در استان‌های پربارش کاهش می‌یابد و پراکنده می‌شود.

گودرزی ادامه  داد: وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل پیش‌بینی شده است. از امروز تا شنبه نیز شرق دریای‌عمان مواج و متلاطم می‌شود.

وی افزود: تهران بارش پراکنده دارد که فردا این بارش‌ها به اتمام می‌رسد. طی چند روز آینده در تهران روند افزایش تدریجی دما پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha