نقش محافظتی شیر مادر از کودکان در همه‌گیری کرونا

نماینده یونیسف در ایران ضمن تقدیر از ایران برای اعطای مرخصی ۹ ماهه زایمان به مادران، بر نقش محافظتی شیر مادر از کودکان در همه‌گیری کرونا تاکید کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، رابین ناندی در مراسم "هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر" در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: در همه‌گیری کرونا تغذیه نوزادان با شیرمادر امنیت غذایی را تضمین کرده و تغذیه را در جوامع بهبود بخشیده و نابرابری‌ها را کاهش داده است.

وی با اشاره به این‌که هر دلار سرمایه‌گذاری برای تغذیه با شیر مادر ۳۵ دلار برگشت سرمایه دارد، افزود: شیر مادر علاوه بر پیشگیری از بسیاری از بیماری ها در کودک و مادر، یکی از هوشمندانه‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها برای بهبود سرمایه انسانی و تسریع رشد اقتصادی در جوامع است.

شیر مادر اولین واکسن کودک

نماینده یونیسف در ایران با بیان این‌که در دنیا تنها ۴۴ درصد نوزادان در ۶ ماه اول زندگی به صورت انحصاری با شیر مادر تغذیه می شوند، گفت: شیرمادر مانند اولین واکسن کودک عمل می‌کند.

 ناندی اضافه کرد: نرخ پایین تغذیه با شیر مادر در جوامع دارای شکاف عمیق بین گروه‌های درآمدی بیشتر است.

وی در پایان از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در ترویج شیر مادر قدردانی کرد و گفت: اجرای سیاست‌های خانواده محور در کشورها با حداقل اعطای ۱۸ هفته مرخصی پس از زایمان برای ترویج و تقویت تغذیه با شیر مادر ضروری است. اقدام ایران در اعطای ۹ ماه مرخصی زایمان به مادران قابل تحسین است و یونیسف از این سیاست‌ها حمایت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha