کد خبر: 184876
۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
«سرباز وطن» به روی صحنه می رود

پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ستاد ارتش «سرباز وطن» 18 و 19 مرداد ماه سالجاری با شرکت گروه هایی نمایشی ستاد ارتش، برگزارخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت،حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم عفتی معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش، هدف از برگزاری جشنواره تئاتر «سرباز وطن» را حفظ و اشاعه هنرهای نمایشی با تاکید بر مؤلفه های ملی، دینی، ارزشی و انقلابی در یکان های تابعه ستاد ارتش دانست و افزود: زمینة توسعه فعالیت های ارزشمند هنری در ستاد آجا و مجموعه یکان های تابعه، صرفاً از طریق تربیت نیروهای متعهد و با انگیزه در حوزة هنرهای نمایشی ستاد ارتش محقق خواهد شد که برگزاری چنین جشنواره-هایی زمینه ساز و موجب تقویت آن خواهد شد.

سرهنگ دوم بابک معماری دبیر این جشنواره نیز با بیان اهمیت استفاده از ابزار هنر و برنامه‌ های هنری برای ارتقای منزلت اجتماعی کارکنان ارتش و ترویج ارزش های دینی و انقلابی در میان آنان تصریح کرد: هنرتئاتر برای مقابلة با جنگ نرم و نفوذ فکری دشمن به خصوص در میان نسل امروز، نیاز به پرورش هنرمندانی متعهد دارد که با بهره گیری از سیرة اخلاقی بزرگان دینی و شهدای اسلام در کنار شناخت دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بتوانند دست به آفرینش آثاری تأثیرگذار بر گرفته از دریافت ها و احساسات درونی خویش بزنند. از این روست که هنر تئاتر می تواند ظریف ترین احساسات بشری را بر صحنه زندگی، به اجراءِ در آورد و سبب ایجاد روحیة نشاط و خودباوری در میان کارکنان ارتش و خانواده های آنان گردد. چیزی که به عنوان یک اصل، پایه و بنیان جشنواره پیش روست.

وی در ادامه گفت: جشنواره امسال به دلیل محدودیت های بیماری کرونا همانند سال گذشته در قالب «مونولوگ» (تک گویی) و به صورت بازبینی فیلم آثار صحنه ای می باشد که در اجرای آن ها از متون نمایشی تولیدی اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش و یکان های تابعه، بهره گرفته شده است.

گفتنی است پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ستاد ارتش «سرباز وطن»، قرار است ۱۸ و ۱۹ مرداد ماه به مدت سه روز در سالن همایش مصباح اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با حضور داوران این عرصه، برگزار گردد.

خبرنگار:اعظم شعبانپور واقف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha