در حوزه نظارت بر نمایش خانگی، اختلاف جدی میان وزارت ارشاد و صدا و سیما وجود ندارد

عفت شریعتی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان وزیر ارشاد در آیین پایانی سی و نهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظارت ساترا بر نمایش خانگی مشکلی ندارد و اگر در جزییات اختلاف نظری باشد، با توجه به همدلی که دولت سیزدهم و صدا و سیما با هم دارند، به‌زودی حل خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر (ساترا)؛ نماینده مردم زرند و کوهبنان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: در حوزه نظارت بر نمایش خانگی، اختلاف جدی میان وزارت ارشاد و صدا و سیما وجود ندارد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظارت ساترا بر نمایش خانگی مشکلی ندارد و اگر در جزییات اختلاف نظری باشد با توجه به همدلی که دولت سیزدهم و صدا و سیما با هم دارند، به‌زودی حل خواهد شد. ضمن اینکه رویکرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همین طور رییس سازمان صدا و سیما، در هموار کردن مسیر مشکلات بسیار کارگشا است و منجر به همکاری‌ها و تقویت فعالیت‌های فرهنگی مابین صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابعاد مختلف خواهد شد.

شریعتی افزود: برخی اختلافات جزیی طبیعی است و بنده بر این باورم که همراهی‌ها و همدلی‌ها در مسایل مختلف فرهنگی تاثیرگذار است؛ طبیعی است که اختلاف سلیقه‌ وجود دارد اما همراهی می‌تواند عاملی تعیین‌کننده باشد و تشریک مساعی را در مسائل مختلف در دستور کار قرار دهد. بنابراین امیدوارم این اختلافات روز به روز کم‌رنگ شده و در مسیر رفع کامل قرار بگیرند.

وی تعامل طرفین (وزارت ارشاد و صدا و سیما) در این موضوع را دارای نقش بسیار تعیین‌ کننده‌ای دانست و تاکید کرد: در واقع باید در ابعاد مختلف، همکاری و همراهی باشد و روز به روز نیز گسترش یابند؛ به‌خصوص که دولت سیزدهم یک دولت به معنای واقعی انقلابی است و با هدف‌ تعالی نظام ولایی به حرکت خود ادامه می‌دهد.

شریعتی در پایان بار دیگر با اشاره به سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی سی‌و نهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان گفت: جناب وزیر در مورد ضرورت تنظیم‌گری، بیانات مهمی را اظهار کرده‌اند؛ مفهوم تنظیم‌گری بسیار با اهمیت است. بنابراین در جریان‌های مختلفی که هم‌اکنون وجود دارند باید تنظیم‌گری در ابعاد مختلف رسانه‌ای و فرهنگی لحاظ شود تا از این طریق امور را به سمت تحقق اهداف تعیین شده در قانون اساسی پیش ببریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha