اجرای عملیات ریل برداری و شاسی گذاری حریم راه آهن تهران-اهواز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 17 در خصوص این عملیات گفت: با اجرای طرح جمع‌آوری ریل خط آهن تهران-اهواز در محور جنوبی منطقه، پروژه ساخت ۳ زیرگذر سواره رو وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه 17، محمدامین مرتضوی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه در خصوص پروژه ساخت 3 زیرگذر سواره رو گفت: با اجرای طرح جمع‌آوری ریل خط آهن تهران-اهواز در محور جنوبی منطقه، پروژه ساخت ۳ زیرگذر سواره‌رو در محدوده محله‌های زمزم و زهتابی در محور شمالی و همچنین محله‌های گلچین، مقدم، امام‌سجاد(ع)، وصفنارد و یافت‌آباد در محورجنوبی وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد.
مرتضوی افزود: در راستای خدمت رسانی به مردم شریف منطقه 17، در سنوات گذشته پروژه عمرانی-ترافیکی با عنوان زیرگذرهای مسیر راه آهن تهران-اهواز تصویب شده بود. این پروژه شامل سه زیرگذر است که دو زیرگذر به صورت دوربرگردان در مسیر شرقی و دیگری هم در مسیر غربیِ زیر محور راه‌آهن تهران-اهواز خواهد بود.
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه سال گذشته توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 17 آغاز و رفع معارضان و اجرای شمع ها انجام شده است. روزهای اخیر مرحله جمع‌آوری ریل‌ها و عملیات شاسی‌گذاری خط آهن اجرا شده است و ریل‌ها دوباره در محل نصب می‌شوند تا خدمات شرکت راه‌آهن تهران برای مسافران ریلی تداوم پیدا کند.
مرتضوی با بیان اینکه این پروژه بسیار حساس و کلیدی است، گفت: پس از دریافت مجوزهای لازم از راه آهن استان تهران، مجوز مسدود کردن روزانه هر کدام از خطوط راه آهن تهران – اهواز گرفته شده و مقررشده با توجه به آغاز این پروژه و جهت تامین امنیت در محل، مسئولان راه آهن تهران طرح کاهش سرعت برای قطارهای عبوری در این نقاط را در نظر بگیرند تا از بروز حوادث مختلف جلوگیری شود.
وی اظهار کرد: پس از برداشتن ریل‌ها، شاسی‌گذاری و انجام حفاری تا قسمتی که برای ایجاد کوله‌های اصلی لازم داشتیم، ریل‌ها مجدد در جای خود قرار می گیرند تا بتوانیم طی روزهای آینده کوله شرقی این پروژه و زیرگذر را احداث کنیم. مرحله بعدی نصب تیرهای فرعی است که توسط پیمانکار به صورت پیش ساخته، تولید شده و آماده نصب است تا بتوانیم در مرحله آخر، حفاری زیرتونل و اجرای رمپ های ورودی و خروجی را انجام دهیم و پروژه را در موعد مقرر به بهره برداری برسانیم.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha