مسیر تهران - مشهد با ۹۴۴ پرواز، پرترددترین مسیر پروازی داخلی

بررسی آمار پروازهای داخلی در خرداد ماه سال جاری نشان می‌دهد، اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه‌های کشور افزایش ۳۳ درصدی داشته و پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی در خرداد سال ۱۴۰۱ مسیر تهران- مشهد با تعداد ۹۴۴ پرواز بوده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی در خردادماه سال ۱۴۰۱ مسیر تهران- مشهد با تعداد تعداد۹۴۴ پرواز بوده و بیشترین نشست و برخاست داخلی در خردادماه سال جاری در پنج فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز انجام شده است.

 بالاترین نشست و برخاست با افزایش ۳۱.۶ درصدی متعلق به فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران و پس از آن  فرودگاه مشهد با ۱۷.۵۲ ، فرودگاه شیراز با ۸.۲۱ ، فرودگاه کیش ۵.۸۵ و فرودگاه اهواز۵.۰۱ درصد است. در این زمینه کمترین نشست و برخاست متعلق به فرودگاه‌های یاسوج و ماکو با  ۰.۱ درصد بوده است .

افزایش اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار در خرداد ماه

براساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ کل پروازهای  فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در خرداد ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در اعزام و پذیرش مسافر ۳۳ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۳ درصد افزایش داشته است.

طبق اطلاعات منتشر شده، پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در خرداد امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل در اعزام و پذیرش مسافر ۲۵ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۲۹ درصد افزایش وجود داشته است.

همچنین بر اساس آمار پروازهای چهار فرودگاه اختصاصی ( کیش چابهار، قشم، ماکو) در خردادماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال ۱۴۰۰ در اعزام و پذیرش مسافر یک درصد افزایش و ارسال و پذیرش بار و پست یک درصد کاهش را نشان می دهد.

طبق گزارش منتشر شده کل پروازهای فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در خردادماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست۲ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر۳ درصد و در ارسال وپذیرش بار و پست ۳ درصد افزایش اعلام شده است.

 پروازهای  داخلی فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در خرداد سال جاری نسبت به ماه اردیبهشت در نشست و برخاست بدون تغییر، در اعزام و پذیرش مسافر یک درصد افزایش و در ارسال و پذیرش بار و پست یک درصد کاهش وجود داشته است.

بر اساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ پروازهای چهار فرودگاه  اختصاصی ( کیش چابهار، قشم، ماکو) در خرداد ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه پیش در نشست و برخاست ۱۷ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۱۹ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۲۱ درصد کاهش را نشان می دهد.

مسیر تهران- مشهد پرترددترین مسیر پروازی داخلی

طبق آمار، در خرداد ماه ۱۴۰۱ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، تبریز، بندرعباس و یزد انجام پذیرفته است.

همچنین بر اساس گزارش اعلام شده؛ در خرداد ماه سال جاری حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز و یزد انجام شده است.

طبق آمار، در کل نشست و برخاست‌ها به تفکیک نوع پرواز در خردادماه ۱۴۰۱ پروازهای داخلی ۹۲.۷۴ درصد از کل نشست و برخاست پروازهای مسافری، و پروازهای خارجی ۴.۵۳ درصد و پرواز حجاج ۰.۳۵ درصد و پروازهای عتبات عالیات ۲.۳۸ درصد را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش منتشر شده از کل اعزام و پذیرش مسافر  به تفکیک نوع پرواز در خرداد ماه سال جاری ۹۱.۸۳ درصد داخلی، ۴.۶۷ درصد خارجی ، ۰.۳۸ درصد خارجی و ۳.۱۲ درصد عتبات عالیات بوده است.

طبق آمار از کل ارسال و پذیرش بار و پست به تفکیک نوع پرواز در خردادماه سال جاری۸۲.۴۶ درصد داخلی، ۱۲.۳۲درصد خارجی، ۰.۷۹ درصد  حجاج و ۴.۴۳ درصد عتبات  ثبت شده است.

در خرداد ماه سال جاری مسیر مشهد به مهرآباد با تعداد ۹۴۴ پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی بوده و بیشترین مسافر نیز در همین پرواز بوده است.

افزایش ۴۱ درصدی اعزام و پذیرش مسافر  در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته

براساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ کل پروازهای فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در سه اول ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست یک درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۴۹ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۵۸ درصد افزایش داشته است.

در پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در فصل بهار  ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۴ درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر ۴۱ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۶ درصد افزایش وجود داشته است.

پروازهای چهار فرودگاه اختصاصی ( کیش چابهار، قشم، ماکو) درسه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت  مشابه سال قبل در نشست و برخاست ۲ درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر ۳۰ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۳۳ درصد افزایش وجود داشته است.

در خرداد ماه ۱۴۰۱ نشست و برخاست‌های مسافری در فرودگاه کرمان با متوسط۱۸۰ مسافر در هر پرواز و در فرودگاه‌های جهرم و رفسنجان با متوسط ۳۱ مسافر در هر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل می شوند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها، در مورد نحوه توزیع  پروازها در ساعات شبانه روز و نیز روزهای هفته در خرداد ماه امسال در۲۴ ساعت شبانه روز، اوج پروازها درساعت ۸صبح و در روزهای هفته اوج پروازها در روز چهارشنبه بوده است.

در خردادماه سال جاری۳۳ درصد ازپروازهای برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی داخلی، دارای تاخیر بودند و همچنین در همین مدت متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار ۱۰۰ دقیقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha