تدارک ۲ فروند هواپیمای بیمارستانی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین/افزایش سه برابری پایگاه‌های هلال احمر در عراق

رئیس جمعیت هلال احمر از آمادگی دو فروند هواپیما حالت بیمارستان به همراه آمبولانس و اتوبوس امدادی همچنین دارو و تجهیزات درمانی آماده برای امدادرسانی به زائران اربعین خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، پیر حسین کولیوند به خدمت رسانی زائران در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی برگزار شده است؛ ما در همه محورهای مواصلاتی پوشش امدادی را در همه مرزهای تعیین شده انجام خواهیم داد.

وی افزود: تلاش کردیم قبل از عملیات اربعین، تمرین جدی با هدف هم‌افزایی انجام دهیم. اکنون نیروهای متخصص اعم از کادر درمان و امدادگر را تعیین کردیم، تعداد داوطلبان برای اعزام زیاد است اما ظرفیت محدود هست.

کولیوند از آمادگی دو فروند هواپیما حالت بیمارستان به همراه آمبولانس و اتوبوس امدادی همچنین دارو و تجهیزات درمانی آماده برای امدادرسانی خبرداد و خاطرنشان کرد: امسال احتمال گرمازدگی، ابتلا به کرونا و بیماری‌های گوارشی برای زائران وجود دارد و تمهیدات لازم اندیشیده شده است همچنین هفت قرارگاه مرکزی در عراق استقرار دارد که نماینده هلال احمر به همراه حشت الشعبی در این قرارگاه‌ها حاضر هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تعداد پایگاه‌ها نسبت به آخرین مراسم اربعین پوشش داده شده سه برابر بیشتر خواهد شد. در سه سطح مختلف بیمارستان، درمانگاه و چادرهای امدادی در شهر نجف پوشش امدادی خواهیم داشت همچنین در مسیر شهر نجف، بیمارستان سیار و پایگاه های امدادی مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پرستاران و افراد مسلط به زبان عربی را برای پوشش بهتر روند امدادی در بیمارستان ها مستقر خواهیم کرد اضافه کرد: بیمارستان امام علی هلال احمر فعالیت خود را برای نخستین بار آغاز خواهد کرد و در کربلا، کاظمین، سامرا کادر درمان و نیروهای هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران مستقر خواهند شد.

کولیوند از تولید محتوای آموزشی برای مردم خبر داد و گفت: این محتواها برای جلوگیری از گرمازدگی و سایر مشکلات در این تجمع انبوه که بزرگترین مراسم پیاده‌روی و تجمع است،تهیه شده است. برای پزشکان و پرستاران هم آموزش‌های تخصصی ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha