بررسی دلایل نمایندگان برای تحقیق و تفحص از سازمان برنامه‌وبودجه

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس درباره تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان برنامه‌وبودجه گفت: یک مورد از این درخواست‌ها مربوط به بودجه محرومیت‌زدایی و سه درصد درآمدهای نفتی بود که این اعتقاد وجود دارد که عادلانه نبوده است. مورد دوم عدم تفکیک بودجه روستایی و عشایری است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،محسن زنگنه در برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگوبا اشاره به احکامی که درباره قوانین بودجه و قوانین دائمی وجود دارد، گفت: سه درصد از بودجه نفت برای محرومیت‌زدایی در استان‌های نفت‌خیز و همچنین مناطق محروم کشور تخصیص داده شود. بر اساس احکامی که طبق قانون مشخص شده است، سازمان برنامه‌وبودجه مکلف می‌شود هزینه‌هایی که در حوزه روستا و بخش عشایری انجام می‌شود در یک جدول مجزا و کاملاً شفاف آورده شود.

وی از تقاضای تحقیق و تفحص دو نفر از نمایندگان اظهار کرد: یک مورد از این درخواست‌ها مربوط به بودجه محرومیت‌زدایی و سه درصد درآمدهای نفتی بود. نمایندگانی که در این زمینه درخواست تحقیق و تفحص کرده‌اند معتقد هستند این سه درصد به‌صورت عادلانه توزیع نشده است. در گزارشی که از سازمان برنامه‌وبودجه گرفته شده است، فقط کلیات مطرح شده است اما نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص درباره محل هزینه کرد و رعایت عدالت در این حوزه است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس بودجه‌های روستایی و عشایری بودجه‌های روستایی و عشایری را دومین دلیل تقاضای تحقیق و تفحص نمایندگان عنوان و بیان کرد: مجلس در قالب قانون برنامه، سازمان برنامه‌وبودجه را مکلف کرده است که ظرف شش ماه از ابلاغ این قانون، فرایندی را تدارک ببیند که بودجه‌های روستایی و عشایری کاملاً تفکیک شده و شفاف مشخص شود.

وی از عدم انجام قانون تفکیک بودجه‌های روستایی و عشایری توسط سازمان برنامه‌وبودجه گفت و اشاره کرد: سازمان برنامه‌وبودجه در این باره بیان کرده است بر اساس نظام مالی دولت که دارای استانداردهایی است باید بودجه‌ریزی را انجام دهیم که این امکان در حال حاضر وجود ندارد که تفکیک صورت بگیرد.

زنگنه افزود: کمیسیون برنامه‌وبودجه دلایل را شنید اما در نهایت تحقیق و تفحص را وارد دانست و تصویب شد. این تقاضا باید به صحن هم برود و اگر نمایندگان رأی مثبت بدهند تحقیق و تفحص مراحل اجرایی خود را طی خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha