شناسایی یک مورد تب کریمه خونریزی دهنده "کنگو" در لامرد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد از شناسایی یک مورد تب خونریزی دهنده ی ویروسی کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)از فارس "دکتر علیرضا دشت پیما" گفت:تب خونریزی دهنده ی "کریمه کنگو"یکی از بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام است که از راه گزش"کنه"آلوده و یا از راه له کردن آن در دست و یا روی بدن و یا در اثر تماس مستقیم با گوشت، جگر،خون،ترشحات و دیگر بافت های دام آلوده و یا تماس با ترشحات خون و تنفس افراد مبتلا به این بیماری ایجاد می شود.

او نشانه های بیماری را شروع ناگهانی تب بیشتر از ۳۸ درجه سانتیگراد، سردرد شدید، درد عضلانی،حالت تهوع با استفراغ و یا بدون استفراغ، خونریزی پوستی، خونریزی از بینی و وجود خون در ادرار یا مدفوع عنوان کرد و افزود دامداران و کشاورزان، کارگران کشتارگاه ها، دامپزشکان و کارکنان بهداشتی و درمانی به ویژه کارکنان بیمارستان ها در معرض خطر این بیماری هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان لامرد گفت: کارشناسان و مراقبان سلامت شبکه بهداشت و درمان لامرد با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان لامرد پیگیر مسائل بهداشتی و درمانی هستند.
دکتر "دشت پیما" توصیه کرد :گوشت را از فروشگاه های مجاز تهیه و در صورت تهیه گوشت دام ذبح شده آن را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنیم و سپس برای تکه تکه کردن، شستن و آماده کردن گوشت برای پخت و مصرف آن، اقدام کنیم و همچنین احشای دام تازه ذبح شده حداقل در دمای یخچال ۴۸ ساعت نگهداری شود.
خبرنگار:جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha