عاشورا محصول خبرهای زمان بود

آیت الله عبادی با بیان اینکه مسئله کربلا و عاشورا و این مصیبت بزرگ محصول خبرهای زمان بوده است، گفت: حدود ۲۰ سال در خفقان یک طرفه، هدفمند و تحریف شرایطی را پیش آوردند تا جایی که حتی برخی تعجب می‌کردند مگر علی نماز می‌خواند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، اظهار داشت: ما انسان به این عالم آمدیم و یک فرصت داریم و زندگی تکرار نمی‌شود و انسان است که باید سرنوشت و هویتش را به دست قدرت خودش پر کند اگر ضایع شد ضایع می‌شود و اگر بارو شد بارو می‌شود.

وی با بیان اینکه مخاطب مستمع خیلی دقیق‌تر از گوینده است،‌ تصریح کرد: آنچه در سرنوشت انسان نقش دارد وراثت و تربیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آنچه که محیط را پر می‌کند انواع خبرها است و اینها سرنوشت‌ساز است، یادآور شد: یکی از عواملی که سرنوشت انسان را تغییر می‌دهد خبرها است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه آسمان و زمین برای بشر خلق شده و مقدمه‌ای برای حیات است، افزود: محصول بزرگ انسانیت اندیشه است و امروز سنبل سرکشی در فرهنگ، گرگ غرب است که به خاطر بسته شدن درب اهل بیت(ع) و راه‌های انحرافی کار بشر را به اینجا رسانده است.

وی با بیان اینکه کار رسانه اگر درست انجام شود انسان در راستای هدفی که خلق شده به همه کمالات می‌رسد، اضافه کرد: رسانه همچنین می‌تواند تحریف ایجاد کند و بشر را از راه اصلیش منحرف کند.

آیت الله عبادی خاطرنشان کرد: کسانی که کارشان تحریف است بدترین خیانت را به خود، خدا و مردم انجام می‌دهند.

خبرنگاران طلایه‌داران جهاد تبیین

سجاد رضایی، مسئول فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: امسال روز ۱۷ مردادماه به یاد سالگرد شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و سردار شهید ناصری نام‌گذاری شده که با روز عاشورا با آغاز رسالت تبیین‌گری و روایت‌گری زینب(س) مقارن شده است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران طلایه‌داران جهاد تبیین هستند، یادآور شد: هدف اصلی بسیج رسانه از حیث شکل، تشکیل جبهه متحد انقلاب اسلامی است که در این راستا همگرایی و هم‌افزایی خوبی در مجموعه رسانه‌های استان شاهد هستیم.

مسؤول فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جبهه متحد از انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد، تصریح کرد: از حیث محتوا، دستور کار اصلی ما فرمان مقام معظم رهبری در موضوع جهاد تبیین است که به عقیده ما رسانه‌ها طلایه‌داران و مجاهدان این عرصه هستند.

رضایی با بیان اینکه رسانه‌ها بعد از صدور فرمان جهاد تبیین حضور چشمگیری داشتند،‌ ادامه داد: در موضوع جهاد تبیین سه اولویت وجود دارد بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، انعکاس اصول انقلاب اسلامی و شکستن هیمنه پوشالی غرب است.

وی با بیان اینکه فضای کنونی جامعه را سبک زندگی غربی احاطه کرده است، افزود: رسانه‌های مختلف باید فسادها و پستی‌های این سبک زندگی و تفکرات بد غربی را در حق بشر برای مردم بازگویی کنند که این امر یکی از موضوعات جدی ما است.

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فضای غرب‌زده که در چند سال آتی بیشتر شده نیازمند شکست عمیق است، اضافه کرد: باید هیمنه غرب شکسته شود و با حضور و فعالیت همه رسانه‌ها چه به صورت مکتوب و یا مجازی یک اتفاق بزرگ در راستای فرمان مقام معظم رهبری شکل گیرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان‌جنوبی اظهار داشت: ما در حوزه رسانه‌ای چالش و معضل بزرگی را در استان داریم که عدم رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای توسط برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها گریبانگیر رسانه‌ها و خبرنگاران ما شده است.

سمانه سالاری با بیان اینکه برخی مدیران از واقعیت گفتن‌ها و راستگویی دور هستند، تصریح کرد: برخی خبرنگاران را به عنوان تبلیغات‌چی می‌دانند و خبرنگاران ثابت کردند که در گذشته و در حوادث مختلف خیلی محکمتر از مدیران قدم برداشتند ولی مدیران خبرنگاران را در کنارشان ندیدند بلکه در مقابلشان دیدند.

خبرها سرنوشت‌ساز است

وی ادامه داد: مدیری که مشکل جامعه رسانه‌ای را درک نکند، نمی‌تواند مشکل جامعه را درک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha