ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۷۲ هزار مگاوات رسید

سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به اتصال سومین واحد گازی نیروگاه سمنان به شبکه برق کشور، گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با اتصال این واحد به شبکه، از مرز ۷۲ هزار مگاوات عبور کرده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت "محمد رمضانی" با بیان اینکه تاکنون ۵۹۹ واحد تولید برق حرارتی در ۱۳۲ نیروگاه کشور احداث شده است، افزود: با افتتاح پروژه نیروگاه سمنان تعداد واحدهای حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی و صنایع بزرگ به ۳۹۳ واحد و ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی به حدود ۴۹ هزار مگاوات رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه ۶۸ درصد از مجموع ظرفیت تولید برق حرارتی در اختیار بخش خصوصی است، اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های کشور اعم از حرارتی، برقابی، تجدیدپذیر، دیزلی، مقیاس‌کوچک و اتمی به حدود ۸۹ هزار مگاوات رسیده که ۸۱ درصد از این ظرفیت مربوط به نیروگاه‌های حرارتی است.
رمضانی افزود: هم اکنون واحدهای سیکل‌ترکیبی با ظرفیت ۳۴ هزار و ۲۴۶ مگاوات، واحدهای گازی با ظرفیت ۲۱ هزار و ۷۹۱ مگاوات و نیروگاه‌های بخاری با ظرفیت ۱۵ هزار و ۸۲۹ مگاوات، نیروگاه‌های حرارتی کشور را تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha