کشف پیکر دو کوهنورد کرمانشاهی در قله دماوند

مدیرعامل هلال احمر استان مازندران از پیگیری و اقدام برای جستجوی دوپیکر کوهنورد کرمانشاهی در یخارکوه دماوندخبر داد.

غلام علی فخاری در گفت‌وگو با خبرگزاری سلامت(طبنا) با اشاره به گزارش مردمی مبنی بر سقوط دو نفر کوهنوردی کرمانشاهی در یخچال یخار کوه دماوند اظهار کرد: پس از تایید حادثه توسط مرکز کنترل و هماهنگی استان تیم عملیاتی تخصصی کوهستان از پایگاه کوهستان رینه و یک تیم تخصصی کوهستان از شعبه آمل پس از جمع آوری تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: تیم های اعزامی در مسیر ملارد به سمت یخچال صعود کرده و به علت حرکت یخچال و سیلابی بودن مسیر مجبور به تغییر مسیر های متعددی شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی در ارتفاع ۲۴۰۰ متر مسیر صعود مسدود شد که تیم‌ها برای چند بار مجبور به کاهش ارتفاع و تغییر مجدد مسیر شدند.

فخاری خاطر نشان کرد: در روز پنج شنبه ساعت ۵ صبح تیم های عملیاتی در منطقه دره یخار عملیات دسترسی را آغاز کردند که با توجه به ریزشی بودن منطقه حادثه، شرایط نامساعد جوی و همچنین مصدومیت یکی از نجاتگران کوهستان به علت ریزش سنگ عملیات متوقف و به جهت انتقال مصدوم بالگرد امداد نجات ارسال شد.

وی ادامه داد: این همکار نجاتگر پس از مصدومیت با آمبولانس به پایگاه امداد و نجات کهرود و بیمارستان ۱۷ شهریور آمل منتقل شد؛ همچنین پس از جلسه ای که رئیس شعبه آمل و تیم‌های تخصصی کوهستان در محل پایگاه رینه برگزار کردند مقرر شد عملیات انتقال اجساد به فصل زمستان که ریزش سنگ کمتر و شرایط مساعد می شود انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha