بازگشایی پایانه مرزی خسروی به روی زائرین عتبات عالیات

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: پایانه مرزی خسروی دروازه عتبات عالیات امروز جهت تردد زوار اربعین حسینی(ع) بازگشایی شد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، فریبرز کرمی گفت: کرمانشاه از قدیم الایام مسیر عتبات عالیات بوده و این افتخار بزرگ نصیب مردمان این دیار شده که میزبان زوار اباعبدالحسین (ع) باشند.

وی گفت: پایانه مرزی خسروی در ۲۰ کیلومتری شهرستان قصرشیرین و در ۱۷۶ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد که کمترین فاصله را تا بغداد و شهرهای زیارتی عراق دارد به‌طوری که مرز خسروی تا بغداد ۱۹۰ کیلومتر، تا کاظمین ۲۰۳ کیلومتر، تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر، تا کربلا ۳۱۵ کیلومتر و تا نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

کرمی افزود: این مرز پیش‌تر نیز مسیر عزیمت زائران ایرانی به عتبات عالیات بوده و اصالت مسیر کربلا به این مرز باز می‌گردد و زائرانی که از خسروی عازم عراق می‌شوند پیش از زیارت امام حسین (ع) می‌توانند به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب کنند و همین مسئله مرز خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

وی با اشاره به اهمیت و ظرفیت پایانه مرزی خسروی همین بس که پس از سال‌ها بسته بودن حالا این مرز باز شده است و قدمگاهی برای زائران حسینی است و با گشایش مرز خسروی تردد زائران ابا عبدالله الحسین (ع) به مسیر اصلی خود باز میگردد و «دروازه عتبات عالیات» به جایگاه اصلی و محوری خود برگشته است.

کرمی در پایان افزود: قطعا برکات بازگشایی دائم این مرز به اقتصاد و اشتغالزایی، ایجاد امنیت پایدار و جذب سرمایه گذاران کمک بسزایی خواهد کرد، لذا مسئولین کشوری، نمایندگان مجلس و... باید نگاه ویژه ای به این پایانه مرزی و پایانه های مرزی سومار، پرویزخان، شوشمی و شیخ صله که هر کدام دارای شرایط خاص و بالقوه ای در حوزه تجارت و ترانزیت کالا و خدمات هستند، داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha