۳ هزار نفر از خانواده شهدا  ایثارگران در استان زنجان بیکار هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران  استان زنجان گفت:: در سطح استان  سه هزار نفر بیکار خانواده شهدا و ایثارگران وجود دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، امیر علی نیکبخش صبح رو یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: اولین گروه از آزادگان در ۲۶ مرداد سال ۶۹ سرافرازانه ،با غیرت و پیروزمندانه در این تاریخ به کشور بازگشتند .

وی یا اشاره به یکی از آزادگان، شهید ابوترابی بیان کرد: این شهید آزاده یکی از شناخته ترین آزادگان که کارهای فرهنگی بسیاری را در زندانهای صدام انجام دادند و یک فردی قوی و خودساخته بود.

وی با اشاره به برخی از برنامه های این هفته در استان زنجان بیان کرد: ایراد سخنرانی برخی از آزادگان در پیش از خطبه های نماز جمعه ، اجرای طرح سپاس ،تجلیل از آزادگان منتخب استان و برپایی میزخدمت ، شب شعر،برنامه های ورزشی و تجلیل عمومی از آزادگان در سطح استان از جمله برنامه های این ایام است .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه حدودا ۵۸۶ آزاده سر افراز را داریم که از این تعداد ۴ نفرشان به شهادت رسیده اند افزود :در سطح استان آزادگان موفقی را داریم و در واقع اینها اسوه های صبر هستند.

نیکبخش با بیان اینکه ما در عرصه های مختلف چهره های موفق داریم که بسیار منظم و دقیق کار میکنند، اظهار کرد : ما کمتر آزاده ای را داریم که در استان دچار مشکل شده باشد.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان سه هزار نفر بیکار خانواده شهدا و ایثارگران داریم بیان کرد : ۸۵ درصد آنها فارغ التحصیل و دارای مدارک تحصیلی بالایی هستند .

این مسئول با اشاره به اینکه به سه روش برای این افراد اشتعالزایی خواهیم داشتیم اظهار کرد: یکی از طریق خود اشتغالی ایثارگران که با پرداخت وام در این زمینه اقدام خواهیم کرد و در بخشی دیگری نیز با اشتعال در شرکتهای خصوصی و دولتی صاحب شغل خواهند شد و بقیه نیز از طریق سهمیه ۲۵ درصدی استخدام دولتی برای آنها در نظر گرفته شده است ،که امیدواریم امسال بتوانیم برای ۵۰۰ نفر از جامعه هدف خود اشتغالزایی ایجاد کنیم.

نیک بخش با اشاره به اجرای طرح سپاس بیان کرد : امسال بنا داریم از همه آزادگان و خانواده ایثارگران سپاسگزاری شود و امید می رود در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ دستگاه های اجرایی استان و اقشار مختلف مردم در این طرح مشارکت داشته باشند .

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته حوزه بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: در خصوص پایش سلامت جانبازان شیمیایی با انعقاد قرارداد با چند کلینیک سطح استان در حال اجرایی شدن است و همچنین پایش سلامت والدین شهدا و مراجعه پزشکان به خانواده شهدا به صورت معکوس در منزل صورت میگیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در بخشی از سخنان خود با اشاره به بحث مسکن ایثارگران بیان کرد: بحث مسکن ایثار گران را به صورت جدی پیگیر هستیم و یک پروژه ۲۲۴ واحدی را از طریق راه و شهرسازی استان شروع کرده ایم و این پروژه بصورت ویژه برای فرزندان شهدا است.

نیک بخش تصریح کرد: برای سایر ایثار گران که مشکل مسکن دارند تیز از طریق تسهیلات و یا از طریق ایجاد مسکن ملی اقدام صورت گرفته است تا مشکلات این قشر برطرف شود و در طی دو سال ۱۴۰۰ واحد در اختیار این قشر قرار بگیرد.

وی با اشاره به ساماندهی مزار شهدا در سطح استان بیان کرد : خوشبختانه تا به امروز ۵۰ مزار شهدا ساماندهی صورت گرفته است و ۱۶۰ مزار شهدای مابقی نیز تا شهریور سال ۱۴۰۲ ساماندهی می‌شود.

این مسئول در ادامه سخنان با اشاره به سامانه دیدار بنیاد شهید بیان کرد: این سامانه به ایثار گر اجازه میدهد که با هر مسئولی و در هر سمتی که دارند مشکلاتشان را مطرح کنند.

نیک بخش با اشاره به قرارگیری میز خدمت در تمامی شهرستانهای استان که باحضور همه مسئولین صورت میگیرد افزود: تمامی ایثارگران و کسانی که احساس میکنند مشکلاتی را دارند می‌توانند با مراجعه به این میزخدمت مشکلاتشان را مطرح تا مشکلات بررسی و پیگیری شود.

وی با اشاره به اعزام خانواده شهدا و ایثارگران به عتبات و عالیات اظهار کرد : تمامی جامعه ایثارگری و خانواده آنان میتوانند از طریق سایت شاهدان کوثر اقدام و به صورت اقساطی به این سفر بروند.

این مسئول با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مرکز خدمات توانبخشی بنیاد شهید بیان کرد: این مرکز از ۲۰ روز پیش کارها را شروع کرده است و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدوارم با تخصیص اعتبار در شهریور سال آینده به بهره برداری برسد.

نیک بخش تصریح کرد: همچنین در حوزه فرهنگی نیزکارهای خوبی از جمله تولید فیلم، تله فیلم و فیلم های مستند انجام شده است و جمع آوری خاطرات ۱۴۰۰ نفر از خانواده های شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز برای امسال در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تبدیل وضعیت استان زنجان پیشرو است، که از ۱۲۰۰ نفر تعداد ۶۴۰ نفر تبدیل وضعیت شده اند.

خبرنگار: زهرا نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha