روایت متفاوت از مدافعان سلامت در شبکه دو

مستند "وارث" روایت کادر درمانی است که زحمات و مجاهدت های بسیاری در دوران کرونا داشتند. باید حتماً زمان زبان گفتاری و روایتی متفاوتی انتخاب می کردیم چه چیزی بهتر از سبک شهید آوینی.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت؛ رضا ابراهیمی مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه دو درباره ساخت مستند "وارث"گفت: مستند "وارث" روایت کادر درمانی است که زحمات و مجاهدت های بسیاری در دوران کرونا داشتند. باید حتماً زمان زبان گفتاری و روایتی متفاوتی انتخاب می کردیم چه چیزی بهتر از سبک شهید آوینی.

وی افزود: با توجه به اینکه خود مقام معظم رهبری هم اشاره کرده بودند که دوست دارم یک کاری شبیه شهید آوینی در خصوص مجاهدت‌های کادر درمان ساخته شود. تیم برنامه ساز آقای سعید چاری در واقع همین سبک را انجام دادند.

وی عنوان کرد:مستند "وارث" یک نوع روایت جدید و با شیوه خیلی مناسب انجام شد، برای همه کسانی که مستند های شهید آوینی خاطره دارند آشنا بود.

ابراهیمی بیان کرد: پیشنهاد دادم اگر این روش را می پسندید از خود مستند شهید آوینی هم استفاده کنید به همین خاطر خط موازی و همپوشانی داشتیم، آن طرف رزمنده دفاع مقدس که در مستند های شهید آوینی به آنها پرداخته شده بود و جان خود را از دست داده بودندو این طرف ما رزمنده های کادر سلامت و بهداشت و درمان را داشتیم.

مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه دو توضیح داد: زمانی که ما با سه ماسک در جلوی بیمارستان رد میشدیم آنها داخل بیمارستان با بیماران کرونایی دست و پنجه نرم می‌کردند که هر لحظه امکان داشت مبتلا شوند و جان خود را از دست بدهند و همین طور هم می شد و خیلی از عزیزان کادر درمان جان خود را از دست دادند آنها می دانستند که مبتلا می شوند و جون خود را از دست می دهند و از طرف دیگر ما رزمنده های دفاع مقدس خودمان هم از این اتفاق خبر داشتند که وقتی اسلحه دست می گیرند تیری می آید و آنها را از پا درد می آورد و هر دو نگاه یک معنا داشت‌.

گفتنی است این مستند کاریست از گروه دانش و اقتصاد شبکه دو به کارگردانی سعید چاری و تهیه‌کنندگی سیاوش چاوشی که از شنبه تا دوشنبه حوالی ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود. بازپخش این مجموعه روز بعد حوالی ۳۰ دقیقه بامداد و ۱۳:۳۰ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha