با دریافت مجوز از سوی ارتش معبر پادگان ۲۰ روزه افتتاح می‌شود

شهردار زنجان گفت: تمامی زیرساخت های عملیاتی این پروژه انجام شده است  که‌ فقط یک لایه آسفالت نهایی مانده است که با برداشته شدن دو دیواره شرقی و غربی معبر و صدور مجوز از سوی ارتش این معبر ۲۰ روزه آماده‌ افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان ، علیرضا فیروزفر شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه حجم عملیات لازم در شهر که شامل تمامی ابعاد مهم شهری، از جمله خدمات شهری، عمرانی، فرهنگی و امورات منابع انسانی و مدیریتی شهرداری موجب شد تا بودجه شهرداری را در سال جاری افزایش یابد اظهار کرد: بودجه در اول سال یک هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان بود که به یک هزار و ۴۱۶ میلیارد ارتقا یافت که در حال حاضر این بودجه نیز به یک هزار و ۵۶۹ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه قطعا در آینده شاهد افزایش بودجه خواهیم بود افزود : به مرز دوبرابری بودجه نسبت به سال قبل رسیده ایم که این افزایش بودجه نیز با توجه نیاز شهر بوده است که با کمک شما اصحاب رسانه محقق خواهد شد .

شهردار زنجان با اشاره به اینکه شهرداری مکانی است که سیستم آن بصورت درآمد- هزینه است اظهارکرد : یعنی قبل از هرچیزی باید درآمد مدنظر قرار بگیرد تا بتوانیم در هزینه ها مدیریت صورت گیرد و هزینه های شهری نیز تمامی ابعاد شهر را دربر می‌گیرد قطعا برای هزینه سقفی نمی‌توان تعیین کرد، بنابراین باید درآمد را بالا در نظر گرفت تا بتوانیم هزینه هارا برای امورات مورد نیاز در نظر گرفت .

فیروزفر با بیان اینکه برای تحقق درآمدها و هزینه ها برنامه منسجمی لازم است افزود: صرف درآمد نمیتواند عملکرد موفقی از مدیریت شهری را ارائه دهد و باید مدیریت صحیحی باشد تا در چهارچوب قوانین بتوانیم آنچه مورد نیاز شهر است را ارائه بدهیم.

طرح جامع عملیات زمستانه در شهرداری در حال تدوین و برنامه ریزی است

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری به یک نهاد شبانه روزی تبدیل شده است بیان کرد: قرارگاه های شهرداری به صورت روزانه ادامه فعالیت می کنند و امورات فصلی در این قرارگاه برنامه ریزی و رصد می شود، بطور مثال طرح جامع عملیات زمستانه در شهرداری در حال تدوین و برنامه ریزی است.

شهردار زنجان اضافه کرد: در حال چکش خواری برای رسیدن به خدمات بهتر در این طرح جامع عملیات زمستانه هستیم و برای اولین بار کارخانه محمول یخ زدایی را در زنجان راه اندازی خواهیم کرد که اقدامات آن شروع شده است تا به نتیجه مطلوب برسیم .

وی با اشاره به اینکه با آبیاری مکانیزاسیون فضای سبز، در بکارگیری ۱۵۰ نیروی انسانی صرفه جویی انجام شد، افزود: برای سال آینده طرح ویژه مکانیزاسیون آبیاری فضای سبز با به حداقل رساندن فضای سبز چمن که در دنیا به این سمت حرکت می‌شود.

ظرف ۴۰ روز آینده کل کف سازی بازار به اتمام می‌رسد

این مسئول با بیان اینکه یکی از اولویت ما در شهرداری پرداختن به پروژه های به جا مانده و پرمطالبه در شهر زنجان است بیان کرد: یکی از مطالبات مردم کف سازی بازار زنجان بود که کف سازی بازار بیش از چهار دهه دست نخورده بود تحت عملیات کف سازی قرار گرفت و امیدواریم ظرف ۴۰ روز آینده کل کف سازی بازار اجرا شود و همچنین برخی از معابر کنار بازار در وضعیت نامناسبی قرار داشت، کف سازی می شوند.

مشکلات قرارداد ناقص اولیه پروژه سبزه میدان برطرف نشده است

فیروزفر با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام کماکان در حال پیگیری است افزود: پروژه سبزه میدان پیشرفت خوبی دارد اما قرارداد ناقص اولیه پروژه سبزه میدان هنوز مشکلاتش برطرف نشده است .

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات پروژه سبزه میدان بحث تخلیه سیلاب است که در حال طراحی مناسب هستیم و مشاور این طرح تعیین شده است که با اتصال نقدی پروژه سبزه میدان به خیام جنوبی مشکل حل خواهد شد و همچنین سیستم صوتی و تصویری باتوجه به نیاز برای این پروژه پیش بینی نشده بود که این موضوع هم در دستور کار قرار گرفت.

فاز جنوبی پروژه سبزمیدان اواخر پاییز امسال افتتاح می‌شود

شهردار زنجان با اشاره به اینکه فاز جنوبی پروژه سبزمیدان با سرعت خوبی در حال انجام است بیان کرد : طی وعده داده شده تا پایان پاییز امسال فاز جنوبی پروژه افتتاح خواهد شد.

فیروزفر با بیان اینکه باغ ذوالفقاری در طرح قبلی پروژه پیش بینی نشده بود افزود : طراحی مجددی صورت گرفت و درختان کهنسال که در این محدوده، حفظ و به فضای پروژه اضافه شد.

برای افتتاح معبر پادگان منتظر صدور مجوز از ارتش هستیم

وی با اشاره به پروژه معبر پادگان گفت : تمامی زیرساخت های عملیاتی این پروژه انجام شده است که‌ فقط یک لایه آسفالت نهایی مانده است که منتظریم با برداشته شدن دو دیواره شرقی و غربی معبر و با صدور مجوز از ارتش،همچنین دوربین گذاری معبر که ملزم به اجرای آن هستیم در حال انجام است که با پایان یافتن بزودی این معبر آماده‌ افتتاح خواهد بود.

رکورد ۲۵۰۰ تن آسفالت در یک روز در زنجان ثبت شد/ نهضت آسفالت ادامه دارد

این مسئول با بیان اینکه در بحث آسفالت رکورد ۲۵۰۰ تن آسفالت در یک روز در زنجان ثبت شد خاطرنشان کرد: نهضت اسفالت همچنان ادامه دارد واگر شهرداری در معابر اصلی آسفالت ریزی انجام می‌دهد در تنگ ترین کوچه های این شهر با تمام توان در خدمت همشهریان است.

با تائید ۲۷ مصوبه گره های کور شهرسازی و ساخت و ساز در شهر حل می‌شود

فیروزفر افزود: با کار کارشناسی دقیق ۲۷ مصوبه در کمیسون ماده پنج مطرح شد که ۱۰ مصوبه ابلاغ نهایی شده است و با تائید شدن مابقی این مصوبات بسیاری از گره های کور شهرسازی و ساخت و ساز را در شهر حل خواهد کرد و باعث کاهش پرونده‌های انحرافات از پروانه و تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ خواهد شد و به نوعی تضمینی برای سازندگان ساخت و ساز است.

اموال شهروندان در انبارهای اجرائیات تعیین تکلیف می‌شود

وی با اشاره به تعیین تکلیف اموال شهروندان در انبارهای اجرائیات شهرداری اشاره کرد و گفت: با مساعدت اعضای شورا تخفیفی بر جرایم انبارداری اموال مردم گرفته شد و مردم اموالی که در انبار اجرائیات دارند و مربوط به قبل از ۴۰۱ است می‌توانند با اعمال تخفیفیات تحویل بگیرند .

شهردار زنجان تصریح کرد: برخی از این اموال مجهول الهویه هستند، پروسه ای وجود دارد که پس از اثبات مجهول الهویه بودن تعیبن تکلیف می شود.

پروژه تفریحی گذر اجتماعی در دستور کار شهرداری زنجان

فیروزفر با اشاره به پروژه مهم در دستور کار بیان کرد: این پروژه تفرجی تفریحی گذر اجتماعی است و کارهای طراحی آن بطور کامل انجام شده است و در بلوار اشراق این گذر اجتماعی ایجاد خواهد شد.

وی در پاسخ به خبرنگارخبرگزاری سلامت در خصوص محدودیت های پادگان در بازگشایی معبر و انتخاب شهردار منطقه ۴ بیان کرد: به محض اینکه مجوز از سوی ارتش صادر شود طی ۲۰ روز معبر آماده‌ افتتاح می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha