یک میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واجد شرایط دریافت دز یادآور هستند

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوزه تحت پوشش این دانشگاه، 1.5 میلیون نفر واجد دریافت دُز یادآور هستند و این در حالی است که تنها روزانه به طور متوسط 5 هزار نفر و معادل 10 درصد ظرفیت ایجاد شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمد حسن درخشان با بیان اینکه در شرایط کنونی تزریق دُز یادآور 6 ماه پس از دریافت آخرین دُز بسیار مورد تأکید است، اظهار کرد: در شرایط بحرانی کنونی از تمامی افراد واجد شرایط دریافت دُز چهارم می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر جهت دریافت واکسن به مراکز فعال در امر واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین از تمامی کسانی هم که هنوز اقدامی برای دریافت واکسن نداشته و یا به صورت ناقص دریافت کرده اند درخواست می شود که به این مراکز مراجعه نموده و دُز معوق شده خود را دریافت کنند.

دکتر درخشان تصریح کرد: در روزهای اخیر میزان مراجعات سرپایی به مراکز منتخب کرونا تا حدودی کاهش یافته، اما هرگز نباید تصورکنیم که موج هفتم پایان یافته است، گرچه میزان مراجعات به نسبت هفته قبل 5 درصد کاهش داشته، اما موارد مثبت کووید همچنان 55 درصد بوده و هیچگونه تغییری نکرده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: کلیه پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت در امر واکسیناسیون کرونا مشارکت دارند و از تمامی کسانی که 6 ماه از دریافت آخرین دُز دریافتی‌شان گذشته می‌خواهیم که با مراجعه به مراکز فعال در امر واکسیناسیون کرونا نسبت به دریافت هرچه سریع‌تر دُز یادآور اقدام نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha