با کمک دوستان فیلم کوتاه روایت های داستانی را می سازیم

شاعری در مراسم رونمایی کتاب غریبه ای در شهر گفت: ان شاءالله انتشار داستان ها ادامه خواهد داشت و قصد دارم به اتفاق دوستان خود، فیلم کوتاه این روایت های داستانی را بسازیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،آیین رونمایی از کتاب«غریبه ای در شهر» به قلم نویسنده جوان «رضا شاعری» با حضور نویسندگان مطرح واهالی قلم، فرهنگ و رسانه همچون حسین قرایی مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما، سردار بهروز اثباتی، میثم رشیدی مهرآبادی نویسنده، محمدعلی گودینی نویسنده ادبیات دفاع مقدس، محمدرضا اصلانی عضو انجمن قلم، محسن بغلانی مدیر موسسه قدر ولایت، فرزندان شهید مدافع حرم«حسین پورجعفری»یار سردار دل ها و جمعی از خانواده های شهدا در دانشکده رسانه خبرگزاری فارس برگزار شد.
در این مراسم اصلانی گفت: شاعری برای داستانش از مواد آماده استفاده نمی‌کند و برای نوشتن هر تحقیق و داستانی نهایت پژوهش را انجام می‌دهد و قدم اول را در نویسندگی خوب شروع کرده است و آن چیزی که این قدم اول را جلوه داده جهت‌گیری است که در داستان وجود دارد. چینش داستان‌های غریبه‌ای در شهر که به ترتیب با موضوعاتی چون رابطه شهید سلیمانی با یک رزمنده غیر ایرانی، اینجا فرمانده کیه و هدیه عروسی است، تمام عناصر لازم را دارند.
در بخشی از مراسم، مدیر مؤسسه قدر ولایت با ذکر سیاست‌های موسسه در حوزه نشر، تصریح کرد: در خصوص شهید حاج قاسم ۷ عنوان کتاب تهیه شده که چهار عنوان منتشر شده و ۳ عنوان در حال انتشار است. کتاب‌ها در موضوع شخصیت حاج قاسم تحلیلی هستند که در رابطه با شخصیت مدیریتی شهید است. آثار در حال انتشار به نام‌های ایستاده در افق و کتاب نماد امید و مقاوت که تعاریف رهبری درباره شهید است و از قنات ملک تا بغداد که یک کتاب زندگی نامه‌ای تحلیلی است.
شاعری نویسنده کتاب نیز طی سخنانی اظهار کرد:در اولین سالگرد سردار دلها توفیق یار بود تا با دوستان شهید سلیمانی مصاحبه های مفصلی داشته باشم. در میان گفت وگوها احساس کردم برخی از این خرده روایت ها را می‌توان به صورت داستانی برای مخاطب نوجوان و جوان در قالب کتاب منتشر کرد.
نویسنده جوان کشور، تصریح کرد: از همین رو تصمیم گرفتم آن برش ها و فرازهایی از گفتارهای دوستان سردار دلها که می تواند تبدیل به داستان شود را بنویسم. رهبر حکیم انقلاب در تقریظ کتابی نوشته بودند هر چیزی که یاد شهید عزیز ما را برجسته کند، چشم‌نواز و دلنواز است.
وی گفت: یاد سردار دلها را اگرچه خداوند در اوج برجستگی قرار داد و بدین گونه پاداش دنیائی اخلاص و عمل صالح او را به ایشان هدیه کرد، اما ما نیز هرکدام وظیفه‌ ای در این خصوص داریم. با توجه به فرمایشات حضرت آقا مبنی بر اینکه هر کدام از ما وظیفه ای داریم، تصمیم گرفتم داستان های دیگری برای حاج قاسم منتشر کنم.
شاعری اظهار کرد:ان شاءالله انتشار داستان ها ادامه خواهد داشت و قصد دارم به اتفاق دوستان خود، فیلم کوتاه این روایت های داستانی را بسازیم.
گفتنی است کتاب «غریبه ای در شهر» براساس سیره و اخلاق عملی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با سه داستان «غریبه ای در شهر»، «اینجا فرمانده کیه؟» و «هدیه ی عروسی» به روایت خصوصیات برجسته در شخصیت سردار دلها پرداخته است و ویژگی هایی همچون مهمان نوازی، فروتنی، تدبیر، مهربانی و رفاقت در روابط انسانی و حرفه ای وی را به تصویر کشیده است.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha