حضور پررنگ امدادگران که به زائران اربعین کمک می کنند موجب دلگرمی خواهد شد

رئیس سازمان حج وزیارت نخستین جلسه ستاد اربعین حسینی سازمان حج و زیارت تاکید کرد:حضور پر رنگ امدادگران که به راهنمایی زائران در همه نقاط می پردازند موجب آرامش بخشی و دلگرمی زائران خواهد شد و همین احساس دلگرمی تاثیرات بسزایی را بدنبال دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ در راستای هماهنگی هر چه بیشتر با ستاد مرکزی اربعین حسینی، نخستین جلسه ستاد اربعین حسینی سازمان حج و زیارت با حضور رییس سازمان ، مشاورین و اعضای ستاد اربعین تشکیل شد که کمیته های ۱۵ گانه ‌و توابع ۷ گانه آن در این ستاد، مشخص گردید و وظایف هر کدام به تفکیک توسط رییس ستاد اربعین سازمان تبیین شد.

رییس ستاد اربعین سازمان به تبیین وظایف، اقدامات و هماهنگی های لازم در ستاد تا مرزها، پایانه های مرزی و کشور میزبان و شهرهای محل حضور زوار ایرانی پرداخت.

دکتر سید صادق حسینی نیز در این جلسه، گفت : امیدواریم خداوند و اهل بیت عنایت فرمایند تا آنچه در توان داریم را به خوبی انجام دهیم و نگاه سیدالشهدا را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طی یک دهه اخیر جمعیت زایران اربعین میلیونی شده و پیش بینی می شود که امسال در ایام اربعین حسینی بیش از ۵ میلیون نفر از کشورمان مشرف شوند، افزود: حماسه میلیونی اربعین مقدمه ای برای آماده سازی ظهور حضرت ولیعصر (عج) است و این نشات گرفته از نگاه خداوند و سیدالشهدا است .

رییس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه صحبت از جمعیت ۱۸ میلیونی در ایام اربعین در عراق می شود، بیان کرد: در تاریخ و در هیچ کجای دنیا سراغ نداریم که جمعیتی اینچنینی در مناسبتی مذهبی یا حتی ملی حضور یابند لذا این حضور پرشور و حتی تکریم و پذیرایی از این افراد بی نظیر است .

حسینی حضور میلیونی زایران را حماسه ای بی نظیر در دنیا دانست و تصریح کرد: ما نیز به عنوان سازمان حج وزیارت و کمیته ثبت نام و اعزام که وظایف مختلفی را عهده دار می باشد از هیچ خدمتی دریغ نخواهیم کرد و در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر به زایران تلاش خواهیم کرد .

وی همچنین به دیدار اخیر رییس جمهور با دست اندرکاران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: بنابر تاکیدات حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم رییسی ،جنبه مردمی بودن اربعین حسینی باید حفظ شود و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد .

رییس سازمان حج وزیارت با اشاره به فعالیت های ستاد اربعین حسینی سازمان گفت: یکی از وظایف سازمان حج وزیارت امداد و راهنمایی گمشدگان است که تعداد راهنمایان زوار از ۵۰ نفر در سال قبل برای یک هزار نفر پیش بینی شده است.

حسینی ، راهنمایی و امداد زایران را بسیار مهم دانست و تاکید کرد : حضور پر رنگ امداد گران که به راهنمایی زایران در همه نقاط می پردازند موجب آرامش بخشی و دلگرمی زایران خواهد شد و همین احساس دلگرمی تاثیرات بسزایی را بدنبال دارد .بنابراین در هر جایی که احساس می شود زایر حضور دارد باید راهنمایان مستقر شوند.

وی در پایان با بیان اینکه تمامی برنامه ریزی ها در سازمان حج وزیارت برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زوار در ذیل ستاد مرکزی اربعین حسینی اندیشیده شده است گفت : برای همه زوار اربعین حسینی نیز آرزوی سفری توام با سلامتی خواهیم داشت.

در ادامه رییس ستاد اربعین سازمان و همچنین معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به عنوان دبیر ستاد توضیحاتی را در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مشتاقان سفر اربعین حسینی مطرح کردند. در پایان جلسه احکام مدیران ستاد، اعضا و مسئولین کمیته ها به آنها ابلاغ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha