واکسیناسیون بیماران خاص مانع از بروز بدحالی ناشی از ابتلا به کرونا و نیاز به بستری شده است

مسئول امور بیماری های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: بیماران خاص به تناوب، دز یادآور خود را با همکاری مراکز بهداشتی دریافت می کنند از همین رو خوشبختانه تاکنون در پیک هفتم بیماران خاص دچار بدحالی ناشی از کرونا و یا نیاز به بستری نشده اند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر جواد رجبیان، با اشاره به اینکه خوشبختانه در پیک هفتم به دلیل تکمیل واکسیناسیون بیماران خاص تاکنون گزارشی مبنی بر بستری و یا بدحالی بیمار خاصی گزارش نشده است، خاطر نشان کرد: تعداد محدودی از بیماران دیالیزی، مبتلا به کرونا شده اند که در همان مراکز اما در شیفت جداگانه خدمات خود را دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: پیش از واکسیناسیون آمار ابتلا، بدحالی و مرگ و میر بیماران کرونا افزایش یافته بود اما در شرایط فعلی با همکاری مراکز بهداشتی دز یادآور بیماران خاص به سرعت به آنها تزریق می شود تا در برابر بیماری ایمنی نسبی پیداکنند.

دکتر رجبیان بیان کرد: بیماران خاص به دلیل شرایط جسمانی، از گروه های آسیب پذیر در برابر بیماریهای ویروسی از جمله کرونا محسوب می شوند، از همین رو بخصوص در این ایام باید کمتر در مراکز پر ازدحام حضور یابند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک توجه ویژه ای داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha