نوجوان ۱۶ ساله‌ی دچار پارگی قلب، جان دوباره گرفت

نوجوان ۱۶ ساله‌ی دچار پارگی قلب، با تلاش پزشکان ومتخصصان بخش جراحی قلب بیمارستان آیت الله موسوی زنجان ، از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،دکتر مهدی علیزاده، فوق تخصص جراحی قلب و پزشک معالج این بیمار، با اشاره به وضعیت بیمار گفت: بیمار، نوجوانی ۱۶ساله اهل شهرستان خرمدره است که با وضعیت کاهش سطح هوشیاری و فشار خون پایین و در حالت شوک کامل به اورژانس بیمارستان آیت الله موسوی زنجان ارجاع و پس از انجام اقدامات اولیه، برای ادامه درمان به بخش جراحی قلب انتقال داده شد.

وی ضمن تشریح روند درمان این بیمار اظهار کرد: طی یک جراحی، پارگی (حفره RV) قلب بیمار، ترمیم وخونریزی از شریان لیما کنترل شد و بیمار با حال عمومی مطلوب، تحویل ICU بخش جراحی قلب شد.

دکتر علیزاده خاطرنشان کرد: بیمار بعد از ۶ روز بستری در بخش جراحی قلب، با شرایط کاملاً پایدار و با حال عمومی خوب، ترخیص شد.

شایان ذکر است : بخش جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی آیت الله موسوی زنجان، از حدود یک سال قبل مجدداً راه‌اندازی شده است و اعمال جراحی قلب از جمله اعمال بای پس سرخ‌رگ کرونر و تعویض دریچه‌های مختلف قلبی در این بخش انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha