استاندار لرستان با اشاره به حمایت ۷۰۰ میلیارد تومانی دولت از حوزه بهداشت و درمان این استان گفت: ۱۴ پروژه نیمه‌تمام حوزه بهداشت و درمان در لرستان تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از لرستان، فرهاد زیویار شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، تجهیزات و امکانات و نیروهای انسانی که با حضور وزیر بهداشت درمان برگزار شد با بیان اینکه لرستان دارای جمعیت حدود یک میلیون و 850 هزار نفر است، اظهار داشت: این استان دارای پروژه‌ها و طرح‌های ناموفق و غیرفعالی با حدود ده‌ها هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی و جهادی در دولت سیزدهم آن‌ها را به نتیجه لازم برسانیم.

وی با بیان اینکه به همت بالای دولت سعی شده‌است جز در مواقع ضروری و تأکید دستگاه‌های تخصصی، کلنگ‌زنی نداشته باشیم، افزود: حدود 180 مصوبه از سفر رئیس‌جمهور به لرستان تاکنون اجرایی شده‌است.

استاندار لرستان عنوان کرد: حدود 700 میلیارد تومان اعتبار در حوزه بهداشت و درمان در سفر رئیس‌مجمهور با حمایت دولت به این استان در نظر گرفته شده که طی زمان‌بندی 2 الی 3 ساله هزار تخت به بیمارستان‌های این استان افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: مبلغ 270 میلیارد تومان علاوه بر تزریق حدود 50 میلیارد تومان از محل دانشگاه علوم پزشکی و اعتبارات عمرانی لرستان به بیمارستان 550 تختخوابی خرم‌آباد برای فاز اول اختصاص داده‌ایم.

زیویار با بیان اینکه 400 میلیارد تومان برای احداث بیمارستان کوهدشت و دورود اختصاص یافته است، گفت: احداث بیمارستان نیایش خرم‌آباد می‌تواند تحول اساسی در لرستان ایجاد کند.

استاندار لرستان تصریح کرد: به حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه‌بر کارهای سخت‌افزاری در حوزه‌های نرم افزاری، تجهیزات و سرمایه انسانی به‌ویژه نیروهای تخصصی نیاز داریم.

زیویار اظهار داشت: لرستان از حیث گیاهان دارویی و صنعت دارو برای کشور دارای ظرفیت بالایی است که نیاز به حمایت و سرمایه‌گذاری دارد.

وی افزود: 14 پروژه از 46 پروژه نیمه‌تمام لرستان افتتاح می‌شود، اما به بهره‌برداری رساندن 32 طرح باقی‌مانده در حوزه بهداشت و درمان نیاز به تأمین اعتبار دارد.

استاندار لرستان عنوان کرد: لازم است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به اعلام آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد برای راه‌اندازی رشته‌های تخصصی و پزشکی و ظرفیت‌های موجود در بیمارستان‌های این استان نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

وی با اشاره به موضوع واکسیناسیون کرونا در لرستان بیان کرد: این استان در رنگ‌بندی ویروس کرونا شرایط نامناسبی داشت، اما آمار فوتی‌ها در مقایسه با دیگر نقاط کشور وضعیت بهتری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha