بیماران مبتلا به کرونا 4 هفته پس از ابتلا می توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه در پیک هفتم کرونا قرار داریم، رعایت پروتکل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون از اهمیت بالایی در کنترل این بیماری برخوردار است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر زهرا نهبندانی، با اشاره به اینکه پیش از انجام واکسیناسیون، شرح حال گیری و تب سنجی از افراد انجام می شود تا در صورت نبود علایمی از ابتلا به بیماری، واکسن خود را دریافت کنند، گفت: افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شده اند و یا علایمی از سرماخوردگی را در خود مشاهده کرده اند، باید حداقل دو هفته از زمان بهبودی کامل و 4 هفته از شروع علایم آنها گذشته باشد و پس از آن اقدام به دریافت واکسن کنند.

وی خاطر نشان کرد: در مراسم مذهبی هم توصیه اکید می شود حتما در فضای باز و با استفاده مستمر از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اقامه عزا صورت گیرد.

دکتر نهبندانی تصریح کرد: همانند سویه های قبلی کرونا ، مادران باردار، سالمندان و بیماران زمینه ای در معرض خطر هستند بنابراین پرهیز از حضور در اماکن عمومی و شلوغ، استفاده مستمر از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی باید در دستور کار این افراد قرار بگیرد.

وی گفت: از واجدین شرایط دریافت دز یادآور درخواست می کنیم تا هر چه سریعتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند تا به این وسیله از میزان ابتلا و بدحالی جمع کثیری از افراد جلوگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha