مدیران در حوزه عملکردی موظف به پاسخگویی به رسانه ها باشند

استاندار زنجان گفت: مدیران باید در حوزه عملکردی خود در هفته دولت اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهند و موظف هستند به رسانه ها و مردم عملکرد ارائه دهند و پاسخگوی رسانه هد باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، محسن افشارچی شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان،با بیان اینکه شعار سال با تونه به اسم آن تولید ،دانش‌بنیان، اشتغال آفرین نه اشتغال آفرینی افزود: اشتغال آفرین یعنی تولیدی که اشتغال آفرین است.

وی با بیان اینکه باید حواسمان باشد پولی که داده می‌شود در کجا مصرف می‌شود بیان کرد : صرفا این مورد نباشد که فقط یک تیک زده شود و پول داده شود و آمار بدهیم که وام داده شد و اشتغال ایجاد شد که در واقع این رفع مسئولیت است .

استاندار زنجان تصریح کرد: باید پایش و رصد لازم توسط فرمانداران انجام شود و بازدید صورت گیرد که وام در کجا صرف شده و ایجاد اشتغال صورت گرفته است یا نه که اصل موضوع تولید که بسیار مهم است

افشارچی با بیان اینکه مدیران باید در حوزه عملکردی خود در هفته دولت اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهند افزود : در این راستا از اصحاب رسانه درخواست می‌کنیم با مدیران تعامل داشته و درخصوص اقداماتی که انجام داده‌اند مطالبه گری کنند.

وی با اشاره به اینکه هفته دولت به روزهای مختلف روز آب، توسعه روستایی و امور دیگر تقسیم شده است، افزود: اگر پروژه‌ای آماده افتتاح باشد این امر انجام خواهد گرفت اما دستگاه‌ها نیز به طور مجزا موظف به پاسخگویی هستند.

این مسئول تصریح کرد: دستگاه‌هایی مثل آب و فاضلاب، راه‌وشهرسازی، فرمانداری‌ها، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و... باید خودشان خود را موظف به اطلاع‌رسانی کنند و در خصوص اقدامات انجام شده موظف هستند به رسانه ها و مردم عملکرد ارائه دهند.

افشارچی با تاکید بر اینکه در اجرای برخی پروژه‌ها باید عجله کرد، گفت: اگر احیانا مناقصه یا موضوع دیگری هست باید در هفته دولت انجام شود، بنابراین باید مسئولان عملکرد خود را در هفته دولت ارائه دهند.

وی با بیان اینکه پروژه‌ای در استان در حال آغاز است که شاخص‌های این پروژه داده‌هایی است که توسط ارگان‌ها و ادارات احصا می‌شود، خاطر نشان کرد: از استانداری تماس گرفته و با مسئولان آی‌تی ارتباط برقرار خواهد شد، بنابراین یکسری از داده‌های حیاتی باید در اختیار استانداری قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه این داده‌ها ابزار نظارتی ما خواهد بود، یادآور شد: اگر این داده‌ها متناقض باشد با مسئول مربوطه برخورد می‌شود، چراکه بعد از درخواست آمار نهایت بعد از چند روز این داده‌ها به دستمان می‌رسد اما داده‌هایی که لازم داریم‌؛ نیست!

افشارچی با اشاره به اینکه این امر پایه اصلی اپلیکیشنی خواهد بود که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، اذعان کرد: داده را جمع‌آوری کرده و سپس پروژه‌ای طراحی و در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه باید ابزاری ایجاد شود که حکمرانی ما داده محور باشد افزود: از این طریق مردم می‌توانند به راحتی اطلاعات لازم را داشته باشند و از سویی اگر شکایتی داشته باشند نیز به راحتی میتوان نظارت کرد و این در حالی است که نظارت‌ها مردم محور خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه داده‌هایی که به دست بنده خواهد رسید مشخص خواهد کرد در این نرم‌افزار چه موضوعی قرار داده شود اظهار کرد: از این طریق به سمت استفاده از داده‌ها خواهیم رفت، و اطلاعات کلان و حتی اطلاعات مربوط به مصرف برق، آب و سایر امور برای هر فردی احصا خواهد شد.

افشارچی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که در شورای برنامه‌ریزی هستند داده‌های بیشتری در اختیار مان قرار خواهند داد، تصریح کرد: بنابراین نیروهای آی‌تی ارگان‌ها باید در خصوص امور مذکور کاملا توجیه شوند که چه داده‌هایی برای ما کاربرد خواهد داشت و آن را در اختیارمان قرار دهند؛ با این شرایط گام اول را استانداری خواهد برداشت و بقیه امور به دست بخش خصوصی واگذار خواهد شد تا یک اتفاق خوب در استان بیفتد و شفافیت عملکرد در استان ایجاد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha