احیاء موفق تکنسین های اورژانس و نجات دو شهروند در شهرنوبندگان فسا

تکنسین های اورژانس نوبندگان با همکاری کادر بهداشت و درمان مرکز جامع سلامت نوبندگان در دو ماموریت متوالی، با اقدامات بموقع و احیاء موفق، پسر ۶ ساله دچار زنبورگزیدگی و مرد ۵۰ ساله دچار ایست قلبی را نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از فارس،رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی فسا با بیان اینکه اقدامات تشخیصی و درمانی اولیه توسط پزشک و پرستار مرکز جامع سلامت نوبندگان برای هر دو بیمار انجام شده بود، گفت: در روز گذشته طی تماس تلفنی با ستاد عملیات و مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ فسا مبنی بر زنبور گزیدگی و کاهش سطح هوشیاری پسر ۶ ساله در نوبندگان، بلافاصله یک دستگاه آمبولانس و تیم عملیاتی از پایگاه اورژانس نوبندگان در کمترین زمان به محل ماموریت اعزام شدند.
غلامعلی حیدری افزود: طبق اعلام کارشناسان اورژانس حاضر بر بالین بیمار، با توجه به گذشت بیش از ۳۰ دقیقه از زمان گزش زنبور و بعد از آن والدین متوجه کاهش سطح هوشیاری فرزندشان شده بودند و درخواست اورژانس از طریق سامانه ۱۱۵ کرده بودند، بیمار در مراحل آخر شوک آنافیلاکسی (حساسیت) و دچار ایست تنفسی شده بود که بلافاصله اقدامات تنفس مصنوعی و دارو درمانی و... انجام شد و بعد از گذشت پنج دقیقه بیمار رو به بهبودی قرار گرفت. بیمار در حین انتقال به بیمارستان کاملا هوشیار شد و تحت مراقبت کارشناسان اورژانس به بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) تحویل داده شد.
وی درخصوص ماموریت دوم گفت: کارشناسان پایگاه اورژانس نوبندگان پس از اتمام ماموریت قبلی و بازگشت به پایگاه، با اعلام از طرف ستاد ارتباطات مبنی بر درد شدید قفسه سینه و تنگی نفس آقای ۵۰ ساله در نوبندگان، بر بالین بیمار حاضر و با توجه به علائم بالینی بیماری حاد قلبی، بیمار بصورت استراحت مطلق به داخل آمبولانس منتقل و بعد از اقدامات اولیه درمانی و در حین مسیر انتقال به بیمارستان بیمار دچار ایست قلبی-تنفسی شد که بلافاصله کارشناسان اورژانس اقدام به تخلیه شوک الکتریکی و دارو درمانی و... کردند که بعد از گذشت کمتر از پنج دقیقه بیمار دارای ضربان قلب و تنفس خود به خودی شد.
حیدری بیان کرد: پیگیری های انجام شده حاکی از انتقال بیمار به آنژیوگرافی و سپس به CCU و در حال حاضر بیمار هوشیار می باشد.
خبرنگار:جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha