اهمیت مشارکت مردم در تکمیل زنجیره واکسیناسیون کرونا برای کاهش خطر موج هفتم بیماری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، با اشاره به افزایش شهرهای قرمز و نارنجی در استان فارس بر اساس آخرین اعلام رنگبندی کرونا، بر اهمیت مشارکت مردم در تکمیل زنجیره واکسیناسیون کرونا در شرایط کنونی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «مهرداد شریفی» با تاکید بر ضرورت تکمیل زنجیره واکسیناسیون از سوی مردم گفت: برای شکستن زنجیره انتقال کرونا، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون از اهمیت ویژه ای برخوردار است
او با اشاره به در پیش بودن ایام سفر زائران اربعین حسینی، بر اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی زائران تاکید کرد و افزود: در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیر به ویژه کووید۱۹، زائران اربعین حسینی لازم است نسبت به توصیه های بهداشتی، توجه ویژه داشته باشند.
مشاور معاون بهداشت دانشگاه نیز در این نشست با اعلام درصد جمعیت هدف واکسینه شده در هر نوبت واکسن کرونا در استان فارس گفت: در حال حاضر تزریق واکسن کرونا در فارس به ترتیب به ۹۳ و ۹۱ صدم درصد در نوبت اول، ۸۷ و ۹۸ صدم درصد در نوبت دوم و ۴۹ و ۷۸ و دو صدم درصد در نوبت سوم رسیده است.
دکتر «سیدصادق سید نعمتیان» اضافه کرد: با توجه به ابلاغ شیوه نامه تزریق واکسن برکت پلاس، افرادی که در نوبت های اول یا دوم واکسن های غیرفعال سینوفارم، برکت یا فخراوک را تزریق کرده اند، می توانند برای نوبت یادآور واکسن برکت پلاس دریافت کنند.
بررسی مصوبه های نشست پیشین این ستاد، ارائه آخرین گزارش ها و آمارهای مربوط به کرونا در مناطق مختلف استان، روند اجرای واکسیناسیون در استان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش های عادی و ویژه بیمارستان ها، آمار ورودی جدید بخش های کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان و بررسی دلایل جانباختگان کرونا طی روزهای اخیر، دیگر محورهای این نشست بود.
نشست صبح امروز ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، با حضور معاون درمان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سالن جلسات معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد..
خبرنگار:جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha