پیشنهاد کمیسیون به وزارت بهداشت برای ارائه لایحه ارتقای ساختار طب ایرانی

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از پیشنهاد این کمیسیون به وزارت بهداشت برای ارائه لایحه ارتقای ساختار طب ایرانی به مجلس خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، زهرا شیخی در تشریح نشست امروز (یکشنبه، 30 مرداد ماه) از بررسی مشکلات فعالان طب ایرانی با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فعالان این صنعت خبر داد و گفت: فعالان و مسئولان حاضر در نشست اظهارات و نقدهایی را در حوزه طب ایرانی مطرح کردند.

وی افزود: پس از بحث و گفت و گوهای صورت گرفته میان اعضای کمیسیون، مسئولان وزارت بهداشت و فعالان طب ایرانی مقرر شد ماده 74 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت و توسعه آموزش، پژوهش و درمان ذیل وزارت بهداشت که به منظور اجرایی شدن بند 12 سیاست‌های ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب در قانون برنامه ششم توسعه است توسط وزارت بهداشت اجرایی و عملیاتی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین مسئولان وزارت بهداشت باید برنامه خودشان را در حوزه آموزش، پژوهش و درمان در حوزه طب ایرانی به کمیسیون ارائه کنند.

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از آنجایی که ساختار فعلی وزارت بهداشت توان انجام این همه ماموریت و اختیارات لازم را ندارد بنابراین پیشنهاد دادیم لایحه ای برای ارتقای ساختار طب ایرانی به مجلس ارائه شود.

شیخی افزود: البته طرحی هایی در حوزه طب ایرانی از گذشته و اکنون در دستور کار بررسی کمیسیون بهداشت قرار داشته اما با توجه به تسهیل در روند پیگیری و اجرا پیشنهاد ارائه لایحه را دادیم./

پایان پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha