۶۴ هزار نفر در قم به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند
مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: ۶۴ هزار نفر از شهروندان این استان که در طرح دهک بندی وزارت تعاون جزو دهک یک تا سه هستند، به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

محمدرضا فخاریان قمی با بیان این‌که بیمه رایگان دهک‌های یک تا سه در این دولت انجام شد، افزود: دهک چهار ۱۰ درصد، دهک ۵ و ۶، ۲۵ درصد، دهک ۷ و ۸، ۵۰ درصد و دهک ۹ و ۱۰، ۱۰۰ درصد حق بیمه را باید پرداخت کنند تا تحت پوشش صندوق سلامت همگانی قرار گیرند.

وی با بیان این‌که حق بیمه سالانه امسال حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، اضافه کرد: دهک ۱ تا ۶ با پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار گیرند.

وی به تفاوت صندوق بیمه ایرانیان با صندوق سلامت همگانی اشاره و بیان کرد: در صندوق سلامت همگانی به دلیل استفاده از یارانه دولتی، خدمات درمانی باید از طریق پزشک خانواده و نظام ارجاع دریافت شود، ولی در صندوق بیمه ایرانیان لزومی به رعایت نظام ارجاع نیست.

فخاریان قمی ادامه داد: در حال حاضر کسانی که برای بیمه سلامت مراجعه کنند سه ماه نخست بدون آزمون وسع بیمه می‌شوند و پس از سه ماه در دهک بندی مختلف قرار می‌گیرند و بر اساس آن باید حق بیمه پرداخت کنند.

وی افزود: افرادی که رایگان بیمه می‌شوند علاوه بر مراکز درمانی بخش دولتی، به مراکز درمانی بخش خصوصی نیز می‌توانند مراجعه کنند.

به گفته وی، مادران باردار تا پایان شیردهی و فرزندشان نیز تا پنج سال می‌توانند به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

تا پایان تیرماه امسال، ۶۴۸ هزار و ۳۹ نفر در استان قم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند؛ از این تعداد، ۶۱ هزار و ۵۵۹ نفر عضو صندوق کارکنان دولت، ۸۲ هزار و ۶۶۸ نفر عضو صندوق سایر اقشار، ۴۴ هزار و ۲۳۲ نفر عضو صندوق ایرانیان، ۳۷۷ هزار و ۴۵۰ نفر عضو صندوق سلامت همگانی، ۵۸ هزار و ۵۴۹ نفر عضو صندوق روستایی، ۱۵ هزار و ۸۳۷ نفر عضو صندوق نظام ارجاع و هفت هزار و ۷۴۴ نفر نیز عضو صندوق اتباع خارجی هستند.

بیمه سلامت قم با ۶۲۵ مرکز درمانی طرف قرارداد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha