ظرفیت‌های تولید محصولات غذایی در قم افزایش می‌یابد
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: این استان به دلیل داشتن دامداران و مرغداران توانمند در زمینه پرورش دام و طیور که با استفاده از روش‌های صنعتی به دنبال توسعه فعالیت خود هستند، ظرفیت‌های زیادی برای افزا

محمد رضا حاجی رضا بیان کرد: در همین رابطه با اجرای سیاست‌های حمایتی و تسهیل امور برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در عرصه تولید محصولات غذایی، تعداد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در استان قم در آینده نزدیک افرایش قابل توجهی خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به مزایای اجرای این راهبرد در استان قم، افزود: افزایش سطح تولید محصولات غذایی در قم علاوه بر این که به پایداری هرچه بیشتر امنیت غذایی استان و افزایش رضایتمندی مردم در این زمینه می‌انجامد، درآمدزایی مناسبی نیز برای بهره‌برداران فعال در بخش کشاورزی استان به دنبال دارد.

حاجی رضا همچنین با اشاره به اهمیت ارتقا سطح سلامت محصولات کشاورزی در استان، تاکید کرد: در کنار افزایش سطح کمی محصولات غذایی در استان، کیفیت این محصولات نیز در کانون توجه کارشناسان قرار خواهد داشت و ما با تشکیل کمیته غذای سالم در سازمان جهاد کشاورزی قم، این مساله را به جد دنبال خواهیم کرد.

وی بیان داشت: همچنین با ارتقا ظرفیت تولید محصولات غذایی در استان قم علاوه بر پاسخگویی به نیاز بازار داخلی و نیز فراهم آمدن امکان صادرات محصولات مازاد، ظرفیت اشتغال در بخش‌های مرتبط با حوزه کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه اقتصادی، افزایش پیدا می‌کند.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha