نقش بی‌بدیل جامعه پزشکی در ایام بحران کرونا بیشتر از هر زمان دیگری نمایان شد

عضو هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نقش بی‌بدیل جامعه پزشکی در ایام بحران کرونا بیشتر از هر زمان دیگری نمایان شد و مردم بیش از پیش به اهمیت این نقش بسیار مهم پی بردند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر بهاره ایمانی ضمن عرض تبریک روز پزشک به تمامی زحمتکشان جامعه پزشکی، اظهار کرد: در طول 30 ماهه کرونایی خاطرات و تجربیات بسیار زیادی داشتم که قطعاً بهترین آن شفای بیماران و بدترین آن شهادت مدافعان سلامت و فوت بیماران کرونایی بود و در اینجا جا دارد که نام و یاد تمامی شهدای مدافع سلامت به‌ویژه شهدای گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شهیدان دکتر اسماعیلی و دکتر خوارزمی را گرامی‌ بداریم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف ما به عنوان کادر درمان پیشگیری از انواع بیماری‌ها بوده و نباید منتظر باشیم تا فردی دچار بیماری شود و سپس جهت درمانش اقدام نماییم، خاطرنشان کرد: در اصل باید قبل از به‌وجود آمدن بیماری روی موضوع بسیار مهم پیشگیری کار کنیم، زیرا همه معتقد به این هستیم که پیشگیری بهتر از درمان است.

عضو هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همواره معتقدیم که بهترین راه پیشگیری از بیماری کرونا بهداشت فردی و شست‌وشوی دست بوده و این مورد را مرتبط به بچه‌ها و والدین آنها آموزش می‌دهم.

دکتر ایمانی با اشاره به اینکه ما همواره به علم اعتقاد داریم و همیشه به مردم توصیه کردیم که بعد از ورود واکسن به علم اعتماد داشته باشند و واکسیناسیون را انجام دهند، تصریح کرد: متأسفانه برخی از مردم به دلیل دریافت اطلاعات نادرست از افراد غیرمتخصص و منابع غیرعلمی و نامعتبر از انجام این کار بسیار مهم و حیاتی خودداری می‌کردند و در موارد مختلفی دیده که با همین اقدام نامناسب برای خودشان و اطرافیانشان ایجاد مشکل کردند.

وی اضافه کرد: در ایام بحران کرونا متأسفانه مشاهده می‌کردم که مردم آن منطقه که جمعیتشان هم زیاد است در کنار عدم دریافت واکسن، ماسک هم نمی‌زدند، حتی در محیط سربسته خبری از ماسک نبود و در یک نمونه آن در زمان تردد با یک تاکسی دیدم که راننده و مسافران فاقد ماسک بودند که آنان را تشویق به انجام این کار کردم و از آنها خواستم تا دیگران را هم به زدن ماسک تشویق نمایند.

متخصص کودکان و نوزادان با ذکر این نکته که یکی از اقدامات مهم صورت گرفته برگزاری کمپین ملی مامان و پزشک بوده که برنامه‌های آن از آذر ماه سال 1399 در قالب وبینارهای تخصصی رایگان آغاز شد، تأکید کرد: در این وبینارها به موضوعاتی همچون پیشگیری از بیماری‌های مختلف از جمله کرونا و کمک در امر بهبود تغذیه و سیستم ایمنی بچه‌ها پرداخته شد.

دکتر ایمانی با تأکید بر اینکه حرفه پزشکی در جامعه دارای قداست و جایگاه ویژه‌ای است، گفت: نقش بی‌بدیل جامعه پزشکی در ایام بحران کرونا بیشتر از هر زمان دیگری نمایان شد و مردم بیش از پیش به اهمیت این نقش بسیار مهم پی بردند و تنها خواسته ما از آنان به پاس قدرشناسی از تلاش‌های 30 ماهه مدافعان سلامت انجام واکسیناسیون کامل به‌خصوص دریافت دُز یادآور و رعایت تمامی نکات بهداشتی، به‌ویژه استفاده از ماسک بوده است.

وی افزود: بسیار خوشحال هستم که توانسته‌ام رسالت خودم را حیطه و حرفه پزشکی انجام بدهم و تنها به درمان بیماران اکتفا نکنم و

در جهت آموزش اطلاعات موردنیاز مردم تلاش نمایم تا با عمل به این توصیه‌ها و آموزه‌ها از ابتلای به انواع بیماری‌ها به‌دور باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha