حمایت از تولیدات و اعتماد بر توان داخلی از سیاست های جدی کشور است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: طی این سال ها حمایت از تولید داخل و اعتماد بر توان داخلی یکی از مسائل بسیار مهم و از سیاست های جدی کشور است و در این راه به درجات بسیار خوبی به لحاظ تامین کالای مورد نیاز کاغذ و مقوا در داخل کشور نائل شده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا ) زنجان ،حجت الاسلام والمسلمین علی لطیفی بعدازظهر روز سه شنبه در مراسم انعقاد قرارداد تامین مقوای جلد کتب درسی سراسر کشور در واحد صنعتی راشا کاسپین زنجان، با اشاره به رشد در تامین مقوا و کاغذ موردنیاز در داخل کشور، اظهارکرد: طی این سال ها حمایت از تولید داخل و اعتماد بر توان داخلی یکی از مسائل بسیار مهم و از سیاست های جدی کشور است و ما به عنوان مسئولان اجرایی در وزارت آموزش و پرورش بسیار خرسندیم که به درجات بسیار خوبی به لحاظ تامین کالای مورد نیاز کاغذ و مقوا در داخل کشور نائل شده ایم.

وی با اشاره به ۲ اتفاق مهم سالجاری در خصوص کاغذ و مقوا بیان کرد: اولین اتفاق تامین دو سوم کاغذ موردنیاز از تولید داخل کشور بود که در گذشته حجم خیلی کمتری از محصولات داخل کشور تامین می‌شد، و دومین اتفاق مهم که امروز شاهد آن هستیم تامین مقوای جلد کتب درسی در استان زنجان است که این دو مورد بسیار حائز اهمیت هستند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه در سال های گذشته نزدیک به ۴۵هزارتن کاغذ برای مصرف داخلی استفاده می‌شد افزود:امسال ۳۰هزارتن از این مقدار در داخل کشور تولید می‌شود.

حجت الاسلام لطیفی با اشاره به تاثیر این قرارداد در تقویت هویت ایرانی بیان کرد: تقویت هویت ایرانی و احساس افتخار در دانش آموزان تنها به وسیله داستان و قصه های کودکانه و شعر نیست بلکه اگر دانش آموزان بدانند که کالای تحصیل مصرفی آنها به دستان هم وطنان در داخل کشور تولید می‌شود، روحیه خودباوری و غرور ملی آنها تقویت خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم بومی سازی سایر صنایع موجود در کشور، گفت: امیدواریم انعقاد این قرارداد نقطه ای باشد تا در سال های آتی در سایر زمینه ها مانند کاغذ نیز بتوانیم تمام نیاز داخل کشور را از تولیدات بومی خودمان تامین کنیم و بتوانیم در چرخه تولید کاغذ نیز این بومی سازی زیست محیطی را پایه گذاری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha