در حوزه عمران روستایی و محرومیت زدایی در استان زنجان هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است

استاندار زنجان گفت: در حوزه عمران روستایی و محرومیت زدایی در استان زنجان ۴۸۵پروژه به ارزش هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، محسن افشارچی در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح های هفته دولت در شهرستان خدابنده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نگاه ما امسال نگاه موضوعی است، یعنی امسال هرروز را به موضوعی اختصاص دهیم که دغدغه ما است .

وی با بیان اینکه امروز روز عمران روستایی بود افزود: البته پروژه های کوچک عمرانی نیز ممکن است در روزهای دیگر هفته دولت باشد اما اصالتا تمرکز و مدل ذهنی من امروز بر عمران روستایی بود .

استاندار زنجان تصریح کرد: عمران روستایی در حوزه آب ،گاز ،برق ،مسکن و..است،به عنوان نمونه در شهرستان خدابنده بالای ۹۵ درصد روستاها ساختار انتقال برق را عوض کرده اند .

افشارچی با اشاره به اینکه در حوزه راه نیز ۱۶ کیلومتر راه امروز افتتاح شد بیان کرد: در حوزه معابر روستایی نیز حدود ۵۰روستا در شهرستان خدابنده آسفالت شده است که این عدد در کل استان بالای ۱۳۰ روستا است.

وی ادامه داد: چند روستایی نیز در این شهرستان به گاز شهری متصل شدند ،که در کل ۲۴ تعداد روستاهای در کل استان متصل به گاز شهری و افتتاح شده است که بیشتر از ۷۰ روستا نیز تا پایان سال جاری گاز رسانی خواهد شد.

استاندار زنجان اظهار داشت : در حوزه آموزش و پرورش نیز امروز ۲ مدرسه که بخشی توسط خیرین و بخشی توسط دولت تامین اعتبار شده است در روستاهای این شهرستان افتتاح شد.

افشارچی با اشاره به اینکه حوزه آب یک مسئله کامل و جامعی است که باید به صورت کلان پیگیری شود افزود: در حوزه آبرسانی به خیلی از روستا ها الان حدود ۵۳ روستا را قرارگاه امام حسن مجتبی(ع،)سپاه با اعتبارات دولتی با اتمام می‌رساند و همچنین ۱۱۰ روستای دیگر نیز در دست اقدام است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تلاش هستیم که بخشی از تخصیص را از تالوار برای کشاورزی تامین کنیم بیان کرد : همچنین در این فکر هستیم که چگونه بتوانیم جایگزینی داشته باشیم یعنی در طرح های آبی ۲ سد در حال مطالعه داریم که در خود جغرافیایی استان زنجان در شهرستان خدابنده قرار دارد که موافقت های اولیه صورت گرفته شده است.

استاندار زنجان اظهار داشت: امسال در حوزه بنیاد مسکن، قیر رایگان و اعتبارات دهیاری ها خیلی متفاوت با گذشته عمل کردیم به نوعی در ۵ ماهه اول سال دوبرابر سال گذشته به دهیاری ها اعتبارات داده شده است .

افشارچی با اشاره به اینکه اشل روستاهایی که معابر شان آسفالت ریزی شده است حدود ۱۰ برابر تعداد روستاهایی است که در سال گذشته انجام شده است خاطرنشان کرد: بطور کلی در حوزه عمران روستایی و محرومیت زدایی در استان زنجان ۴۸۵پروژه که از این تعداد ۲۷۱ پروژه به ارزش ۷۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد و ۲۱۴ پروژه نیز به ارزش ۲۶۴ میلیارد تومان کلنگ زنی صورت گرفت که در مجموع هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه روستایی انجام شده است .

به گزارش خبرگزاری سلامت: افتتاح ۱۰ واحد مسکونی معلولین ، افتتاح پروژه های طرح هادی بیش از ۵۰ روستا ،افتتاح پروژه آسفالت ریزی ۸ راه روستایی گرماب و بازدید از ۱۴ پروژه راه روستایی در حال اجرا، اصلاح و ساماندهی شبکه برق ۹۶ روستا ،افتتاح و کلنگ زنی گازرسانی ۳۹ روستای بخش افشار و گرماب،افتتاح مدرسه ۶ کلاسه روستای استرود بخش بزینه رود و شروع عملیات احداث ۲۲ مدرسه از برنامه های افتتاحیه های سفر استانی استاندار در دومین روز از هفته دولت در شهرستان خدابنده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha