ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۵۰ هزار تن گندم را در استان زنجان وجود دارد

استاندار زنجان گفت: گندم مورد نیاز استان زنجان تامین شده است و حتی می‌توانیم گندم به استان‌های دیگر نیز بفرستیم،و ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۵۰ هزار تن گندم را در استان زنجان داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، محسن افشارچی عصر روز جمعه در مراسم کلنگ‌زنی فاز ۲ سیلوی گل آرد زاگرس واقع در شهرستان سلطانیه که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور بود با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۰۰ هزار تن گندم از استان زنجان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳ برابر شده است.

وی با اشاره به بالا بردن قیمت خرید گندم توسط دولت به مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، افزود: امسال قبل از دوره برداشت گندم، ۳۵ هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه گندم مورد نیاز استان زنجان را تامین شده است و حتی می‌توانیم گندم به استان‌های دیگر نیز بفرستیم، تصریح کرد: ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۵۰ هزار تن گندم را در استان زنجان داریم.

افشارچی با بیان اینکه تصمیمات اخذ شده دولت در خصوص گندم، قطعا برای ضریب جینی استان زنجان نیز تاثیر گذار خواهد بود، گفت: شهرستان خدابنده حدود ۶۰ درصد تولید گندم استان زنجان را به خود اختصاص داده و کشاورزان زنجانی از افزایش قیمت گندم بسیار خرسند هستند.

وی با بیان اینکه کشاورزان زنجانی امسال به سمت تولید استراتژیک راغب هستند، اظهار کرد: اقدام دولت در خصوص افزایش قیمت خرید گندم، اقدامی ماندگار در حوزه کشاورزی است.

این مسئول در رابطه با مطالبات گندمکاران زنجانی، خاطرنشان کرد: استان زنجان ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان گندم کشاورزان تحویل داده است که حدود یک هزار میلیارد تومان آن وصول شده است و چند روز گذشته نیز ۵۰۰ میلیارد تومان نیز تحویل داده شد ولی خواستار تسریع در پرداخت هستیم.

مدیر شرکت گل آرد زاگرس نیز در ادامه این مراسم، در رابطه با فاز ۲ سیلوی گل آرد زاگرس، اظهار کرد: این سیلو ۱۸۰۰ متر فضای زیربنایی با عرض ۲۰ و طول ۹۰ بوده و ۱۵ ستون از سمت جنوبی و شمالی و از سمت غربی و شرقی ۴ ستون وجود دارد.

وی در رابطه با پروژه فاز ۱ سیلوی شرکت آرد گل زاگرس، خاطرنشان کرد: پروژه فاز ۲ سیلوی شرکت گل آرد زاگرس حدود یکسال بعد به بهره‌برداری خواهد رسید و هزینه براورد شده برای این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha