افتتاح ۸۰ پروژه و برگزاری ۶۰ برنامه در هفته دولت شهرستان خلیل‌آباد

فرماندار شهرستان خلیل‌آباد از افتتاح ۸۰ پروژه و برگزاری ۶۰ برنامه در طی هفته دولت این شهرستان خبر داد

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی و به نقل از ستاد خبری هفته دولت روابط عمومی استانداری، سید مسعود یاوری ضمن گرامیداشت هفته دولت، دراین‌باره بیان کرد: در این هفته 80 پروژه با اعتبار 57 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت یا افتتاح شد. همچنین عملیات اجرایی سه پروژه با اعتبار سه میلیارد تومان هم آغاز شده است.


وی با تاکید بر اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی افزود: حدود 80 درصد این پروژه‌ها در حوزه روستایی و 20 درصد به حوزه شهری تعلق دارد.


یاوری در تشریح این پروژه‌ها عنوان کرد: زیرساخت‌ها و تاسیسات روستایی و شهری، معابر، پارک‌ها، توسعه حوزه دهیاری‌ها، ارتقا بخش بهداشت و درمان، اماکن ورزشی و ... از جمله پروژه‌های هفته دولت است.


وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های شهرستان خلیل‌اباد در هفته دولت اظهار کرد: مساله اقتصاد و اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار است و بخش مهمی از پروژه‌هایی که افتتاح می‌شوند در این حوزه قرار دارد.


فرماندار شهرستان خلیل‌اباد ادامه داد: یک کارگاه فرآوری پسته، دو کارگاه کشمش پاک‌کنی، یک گلخانه و یک پروژه آبیاری تحت فشار که اشتغال ایجاد می‌کنند با حضور معاون استاندار افتتاح خواهند شد.


یاوری افزود: همچنین پروژه‌های دیگری نظیر بهره‌برداری از بخش‌های جدید بیمارستان، افتتاح سالن‌های ورزشی در روستاها و... از طرح‌های دیگر هفته دولت است.


وی درخصوص پروژه‌های توسعه آب، برق و گاز روستاها خاطرنشان کرد: با توجه به این که 100 درصد روستاهای ما از نعمت آب، برق و گاز بهره‌مند هستند، فقط بحث توسعه و رفع مشکلات احتمالی را دنبال می‌کنیم.


فرماندار شهرستان خلیل‌آباد با اشاره به برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی هفته دولت تصریح کرد: برنامه‌های هفته دولت فقط به افتتاح پروژه‌ها منحصر نمی‌شود و 60 برنامه در قالب عطرافشانی مزار شهدا، حضور در منزل خانواده شهدا، دیدار با نخبگان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و سایر برنامه‌های ورزشی و فرهنگی برگزار شد.


یاوری درباره آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن گفت: در شهر کُندُر زمین تهیه و مورد تایید کمیته استانی قرار گرفته است و در انتظار تایید جانمایی اماکن هستیم.


وی افزود: در خلیل‌آباد هم با توجه به این‌که زمین دولتی در داخل شهر نداشتیم، مجبور شدیم با برخی از خرده مالکین توافق‌هایی انجام دهیم. اکنون مقدار قابل توجهی زمین تهیه کرده‌ایم که در انتظار تصویب کارگروه استانداری است.


یاوری از اتمام پروژه‌های سایت اداری، ساختمان اداره محیط زیست، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا پایان سال خبر داد و گفت: پروژه‌های نیمه تمامی در شهرستان وجود دارد که با توجه به مطالبات مردمی و اعتباری که تعلق گرفته است، تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسند.


وی تاکید کرد: یکی دیگر از پروژه‌های نیمه تمام و مهم شهرستان، دوبانده کردن محبور خلیل‌آباد-بردسکن است که تلاش کردیم اعتباری برایش جذب کنیم اما این اعتبار در سال آینده تخصیص پیدا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha