معاون رییس جمهور خطوط تولیدی یک شرکت تولید لوازم خانگی در مشهد را افتتاح کرد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه استاندار خراسان رضوی در دومین روز از هفته دولت با حضور در یکی از شرکتهای تولیدی لوازم خانگی در شهرک صنعتی توس، خط های تولیدی جدید این واحد را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ معاون رییس‌جمهور در این مراسم گفت: دولت سیزدهم برای رشد اقتصادی تمام توان خود را بسیج کرده است و وظیفه مسوولان و مدیران در استانها، این است که این مسیر را پیش ببرند.


مسعود میرکاظمی افزود: کشور ما منابع خدادادی بسیاری دارد و مهمتر از آن نیروی انسانی تحصیل کرده، جوان و انقلابی از دیگر مزیت های آن است و بر همین اساس امکان ایجاد بهره‌وری ملی برای ایران وجود دارد.


رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: از سوی دیگر کشور ما در موضوع سرانه انرژی برق و آب نسبت به برخی از کشورها جایگاه مطلوبی ندارد و توقع این است که قیمت تمام شده محصول برای استفاده مشتری ، مناسب باشد؛ به عنوان مثال کیفیت تولید خودرو در کشور مناسب نیست و این در حالی است که برای حمایت از تولید داخل، شرایط و تعرفه های خاصی برای واردات وجود دارد.


میر کاظمی اضافه کرد: کیفیت و بهره وری محصول به موضوع تحریم بر نمی‌گردد و باید تولید کنندگان شرایطی رقابتی خود را افزایش دهند و این در حالی است که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی به خوبی مدیریت نمی‌شوند زیرا تولید ، سخت افزار نیست بلکه ارتقاء شرایط بهره وری و کاهش هزینه های جانبی غیر ضرور را لازم دارد.


معاون رییس جمهور گفت: تولید کنندگان باید بتوانند با نوآوری، محصولات جدید و رقابت پذیری، علاوه بر تامین نیاز داخل کشور برای حضور در بازار جهانی تولید کنند و اکنون در موضوع تولید لوازم خانگی بهره برداری خوبی در کشور رخ داده است و تولیدات نیز در حال افزایش است، امیدواریم ادامه این مسیر نیز با نگاه صادراتی پیش رود.


استاندار خراسان رضوی هم دراین مراسم گفت:در حال نظم بخشی و انضباط سازی در جریان اقتصادی استان هستیم و برای به نتیجه رساندن این برنامه ها، مدیران باید از حالت ستادی به عملیاتی تغییر رویکرد دهند و این موضوع مبنای تشکیل قرارگاه های اقتصادی در استان بود تا با مشارکت بخش خصوصی در کنار حاکمیت امکان دستیابی به برنامه ها فراهم شود.


یعقوبعلی نظری افزود: تلاش میکنیم تا در همه عرصه ها از جمله صنعتی ، معدنی، کشاورزی و دامپروری ، شرایط فعالیت اقتصادی مناسب تر شود و بر همین اساس کوشش می‌شود تا واحدهای تولیدی تعطیل نشوند و حتی اگر بنا به دلایلی تعطیل شده، دوباره احیا شود و با این نگاه واحدهایی هم که با ظرفیت محدود در حال کار هستند باید ارتقاء یابند.


نماینده عالی دولت سیزدهم در خراسان رضوی بیان کرد: در سالهای گذشته در این استان سرمایه گریزی بود و اکنون شرایطی به وجود آمده است که سرمایه پذیر است و از این رو بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مجوز جدید در طول یکسال گذشته صادر شده است که در آینده جهش بزرگی در تولید، اشتغال و همچنین صادرات ایجاد خواهد کرد.


نظری گفت؛ خراسان رضوی در موضوع آغاز طرح های جدید و یا افتتاح طرح های به بهره‌برداری رسیده ، در هفته دولت رتبه نخست کشوری را با بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از آن خود کرده است.


استاندار خراسان رضوی افزود: دیپلماسی اقتصادی در این استان که در همسایگی دو کشور قرار گرفته است از جمله کارهای در دست اقدام است و شرکت در نمایشگاههای خارجی در دستور کار قرار دارد.


نظری بیان کرد: برای تحول در موضوع اقتصاد ایجاد صنایع مادر و پیشران در کنار تکمیل زنجیره صنایع موجود در استان در دست اقدام است و به همین علت ، شرایط ایجاد زیر ساخت های لازم در حال فراهم شدن است.


مجموعه تولیدی جهان افروز با قدمت حدود ۵۰ سال، تولید بخاری، کولر و آبگرمکن را در دستورکار داشت و اکنون تولید تلویزیون رنگی ، ماشین لباسشویی و ظرفشویی را أغاز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha