آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۱هزار واحد مسکونی و ۷ باب مدرسه با حضور وزیر دادگستری

با حضور وزیر دادگستری آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۱هزار واحد مسکونی و ۷ باب مدرسه و همچنین افتتاح انتقال پساب از تصفیه خانه شهری مجتمع راشا کاسپین زنجان در پنجمین روز هفته دولت محقق شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، مسعود بیات منش صبح روز یکشنبه در پنجمین روز هفته دولت با حضور وزیر دادگستری در آیین مراسم آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۱هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن و ۷باب مدرسه اظهار کرد: در استان زنجان ۷۰هزار واحد سهمیه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی است که از این تعداد ۲۰ هزار واحد سهمیه روستایی است.

وی تصریح کرد: ۵۰ هزار واحد مسکن شهری تقسیم می‌شود به ۱۵ هزار واحد در بافت های فرسوده، خود مالکی ،و تعاونی ها و ۳۵ هزار واحد مسکن حمایتی
است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در فاز اول شروع پروژه های نهضت ملی همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان داشتیم که ۱۷ هزار و۴۰۰ واحد مسکن بود افزود : تمام این تعداد واحد ها در مرحله اجرا هستند و بخشی نیز پایان سال جاری واگذار خواهد شد و مابقی نیز تا پایان ۱۴۰۲ تحویل متقاضیان خواهد شد .

آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۱هزار واحد مسکونی و ۷ باب مدرسه با حضور وزیر دادگستری

بیات منش با اشاره به اینکه در فاز دوم ۱۱هزار و ۲۰۰ واحد مسکن در هفت نقطه استان برنامه ریزی شده است بیان کرد: با این تعداد به ۲۹ هزار واحد مسکن در استان زنجان میرسم و سهمیه ۴ سال شهر زنجان پر می‌شود که هرچند اگر بتوانیم زمین در شهر زنجان تامین کنیم این برنامه را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در خصوص مسکن مهر نواقصاتی در خصوص روبنایی ها وجود داشت افزود: با تأکیدات رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی ما فقط خانه نمی‌سازیم بلکه شهر می‌سازیم.

این مسئول با توجه به منابع مولد سازی توسط منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی برای پروژه ها انجام می‌شود تا بتوانیم تمام هزینه‌های آماده سازی را برای پروژه ها تامین کنیم تا بار مالی بر دوش مردم نباشد افزود: در این راستا ۲۹۳ هکتار از آماده سازی اراضی در ۷ نقطه شهر زنجان همزمان در هفته دولت عملیات اجرایی با پیش بینی اعتبار ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان شروع می‌شود.

بیات منش با اشاره به توافقات صورت گرفته با آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به تاکیدات استاندار و کمبود مدارس در شهر زنجان توافقات احداث ۷ باب مدرسه را داشته باشیم که از این تعداد ۴مدرسه پیمان سپاری شده است و ۳ مدرسه دیگر نیز در مرحله طراحی و مناقصه است.

وی با اشاره به اینکه منطقه‌ی مهر آرا یکی از نقاط در حال حاضر محروم بحساب می آید افزود : باتوجه به اقدامات انجام شده پروژه ها در منطقه غرب زنجان این مناطق مناسب سازی خواهد شدو شکاف عدالت شهری در شهر را پر می‌کنیم تا همشهریان احساس ناعدالتی نداشته‌ باشند.

این مسئول با بیان اینکه در این منطقه‌ اعتباری در حدود ۴۰۰ میلیاردتومان سرمایه گذاری شده است اظهار داشت: ما فقط زمین را تامین می‌کنیم و از محل تامین این زمین ها پروژه‌های خدماتی تجاری تامین می‌شود و از طرفی نیز از منافع منابع زیر بنایی و روبنایی نیز تکمیل می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر هم‌سطح دانشگاه زنجان

آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۱هزار واحد مسکونی و ۷ باب مدرسه با حضور وزیر دادگستری

وی در ادامه در آیین مراسم کلنگ زنی تقاطع غیر هم‌سطح دانشگاه زنجان بیان کرد : این دانشگاه با ۴۴۰ هکتار مساحت یکی از بزرگترین دانشگاه های شمال غرب در کشور است و در سفر ریاست جمهوری برای این تقاطع اعتباراتی پیش بینی شد.

این مسئول تصریح کرد: از محل طرح های نقاط پرحادثه سازمان راهداری منابع این پروژه تامین اعتبار شده است و پیمانکار آن انتخاب شده است و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مدت ۱۲ ماه آماده می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۱هزار واحد مسکونی و ۷ باب مدرسه با حضور وزیر دادگستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت: در پنجمین روز از هفته دولت با حضور وزیر دادگستری آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۱هزار واحد مسکونی و ۷ باب مدرسه و همچنین افتتاح انتقال پساب از تصفیه خانه شهری زنجان در مجتمع راشا کاسپین زنجان انجام شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha