کاهش کانون بیماری های دامی در خراسان رضوی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از کاهش چشمگیر رخداد بیماری های دامی در استان طی سک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ دکتر محمدرضا بهروزیان شریف همزمان با هفته دولت با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده، کانون بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) نسبت به سال قبل از کاهش 96 درصدی برخوردار بوده به گونه ای که در سال جاری با توجه به اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی انجام شده، فقط یک مورد از این بیماری در استان مشاهده شد.

وی گفت: در زمینه تب برفکی نیز که به عنوان یک بیماری شایع هرساله سبب بروز برخی خسارت ها به تولیدات دامی و اقتصاد دامپروری می شود با مراقبت ها و ایمنی بخشی انجام شده تعداد کانون بیماری یادشده از سال قبل تا کنون حدود 90 درصد کاهش داشته و با تک رقمی شدن تعداد کانون ها به 6 مورد رسیده است.

بهروزیان در ادامه به کاهش کانون های بیماری آبله در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد بر اساس اقدامات انجام شده در این بیماری نیز 43 درصد کاهش نسبت به سال قبل را شاهد هستیم.

او یادآور شد در استان خراسان رضوی، حدود 8 میلیون راس دام سبک و حدود 350 هزار راس دام سنگین وجود دارد که صیانت از این سرمایه ملی، توسط دامپزشکی استان در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha