۳۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور خالی است / اشتغال در گرو تولید محقق می‌شود

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان اینکه ۳۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور خالی است افزود: اگر از ظرفیت های موجود استفاده کنیم حتما  میتوانیم رشد اقتصاد را آنچنان که در بودجه پیش بینی شده است به رشد ۸ درصد برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، محمدهادی زاهدی وفا روز دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه ملی استیل کورد در مجتمع تولیدی صبای زنجان با بیان اینکه ما در کشکر گرانقدری هستیم که برای‌ دغدغه‌ مردم شهدایی تقدیم کردند اظهار کرد: تلاش های بسیاری در این مرز وبوم انجام شده است و ما وظیفه داریم فرصت دولت سیزدهم را غنیمت شماریم و در حوزه پیشرفت کشور گامهای بلندی برداریم.

وی با بیان اینکه چرخ‌های پیشرفت کشور بر دوش کارگران، مهندسین و کارکنان است افزود : مدیریت کار در سطح کلان برعهده ما است اما باید از هر گونه حمایت و ایجاد فضای مناسب برای پیشرفت کشور استفاده کنیم و در مدت کوتاه باقی مانده کارهای زمین مانده را به سرانجام برسانیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امسال، سال اشتغالزایی، تولید و دانش بنیان است گفت: باید در تولیدات ضریب دانش بنیانی تولید را مدنظر داشته باشیم و کلیه زنجیره های مفقوده صنعت که دارای توجیه اقتصادی است و یا دارای توجیه تولید کالاهای استراتژیک برای ما است در این فرصت بتوانیم تولید کنیم.

زاهدی وفا بیان کرد: شرایط کشور چه از نظر منطقه ای و چه از نظر جهانی این را می طلبد که ما بتوانیم یک اقتصاد پر قدرت و پر توان و قابل رقابت در سطح منطقه و جهان را بسازیم و این مهم به دست نخواهد آمد مگر اینکه ما بتوانیم بر قله های بلند دانش اقتصاد را استوار کنیم .

اشتغال زایی در گرو تولید باشد

وی با بیان اینکه در بعد اشتغال زایی حتما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که یک اشتغال پایدار و با ثبات در کشور ایجاد کنیم افزود: منوط به این است که اشتغال در گرو تولید باشد وگرنه برنامه هایی در گذشته برای اشتغالزایی انجام و به تعبیر مقام معظم رهبری پول پاشی صورت گرفته است و آمارهایی نیز داده شده است اما این اشتغال ها پایدار نخواهد ماند .

این مسئول با اشاره به اینکه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای آمارها و گزارش هایی که از سطح استان ها و بخش های مختلف می رسد سامانه رصد ایجاد شده است بیان کرد: مسئولان بخش های مختلف آمارهای اشتغال و سرمایه را ثبت و وزارت خانه نیز وظیفه رصد و پایش این آمارها را دارد تا مطمئن شد بودجه هایی که برای اشتغال تخصیص می یابد ثمر بخش بوده است و این، نظارت مسؤولان به خصوص استانداران را می طلبد.

زاهدی اظهار داشت در حوزه تولید کارهای بسیاری انجام شده اما راه طی نشده نیز زیاد است و مسوولان با فراهم کردن شرایط مناسب شاهد افتتاح طرح های بعدی باشیم تا بتوانیم در مجوعه شستا رشد قابل قبولی را برای تولید و صنعت کشور داشته باشیم.

۳۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور خالی است

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور خالی است افزود: اگر از ظرفیت های موجود استفاده کنیم حتما میتوانیم رشد اقتصاد را آنچنان که در بودجه پیش بینی شده است به رشد ۸ درصد برسانیم.

سرپرست وزارت کار،رفاه،تعاون و اموراجتماعی بیان کرد: یکی از حوزه های آموزش های فنی و حرفه ای تکمیل هم افزایی بین آموزش های فنی و حرفه ای و نیاز های تولیدی کشور که در ابتدا در مجموعه شستا ودر مرحله دوم هم افزایی آموزش برای تولید در کشور تاکید است که برای تولید کشور و ارتقای نیروهای انسانی بهره مند تولید بتوانیم شناسنامه آموزشی و مهارتی برای زیرمجموعه کارخانجات داشته باشیم.

۳۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور خالی است / اشتغال در گرو تولید محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ششمین روز از هفته دولت در سف یک روزه به استان زنجان بهمراه مدیرعامل شستا و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ، پروژه ملی استیل کورد زنجان را افتتاح کرد .

خبرنگار: زهرا نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha