مگر من خان هستم/ هرکاری ساز و کار قانونی خودش را دارد

استاندار زنجان گفت: مگر من خان هستم که به شما قول بدهم که کاری را برایتان انجام می‌دهم بلکه هرچیزی ساز و کار قانونی خودش را دارد ، کل مجموعه مدیریت یکپارچه است و مردم همه ما را یکسان می‌بینند نه من را ! 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، محسن افشارچی ظهر روز سه شنبه در دیدار مردمی با مردم شهرستان خرمدره در هفتمین روز از هفته دولت اظهار کرد: خوشحال و خرسندم که در کنار مردم شهرستان خرمدره هستم و از لحظه ورودم به این شهرستان احساس خوبی دارم که در کنار شما هستم و این من را بیش از پیش نسبت به تعهد و کارکردم تلاشگر می‌کند و انرژی بیشتری خواهم گذاشت.

وی با بیان اینکه تمام مسائل مطرح شده که توان آن در سطح استانی است را حل می‌کنیم و در کنار شما و پشتوانه شما هستیم و مسائل ریز توسط فرمانداران در شهرستان پیگیری می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه چندسالی است اوضاع مملکت خوب نیست افزود: نباید بی انصاف بود مملکت در مشکلات بود در سال اخیر که دو موج تحریمی را شاهد بودیم.

مگر من خان هستم/ هرکاری ساز و کار قانونی خودش را دارد

افشارچی با بیان اینکه نظام جمهوری یک مفهوم یکپارچه است و نمی‌توان همه چیزی را زیر سوال برد افزود : ما در سازمان برنامه و بودجه استان، شهرستان های توسعه یافتگی را بررسی های لازم را کرده ایم که اولین شهرستان خرمدره ، ابهر ،سلطانیه، زنجان و آخرین شهرستان ماهنشان و خدابنده است .

وی با بیان اینکه باید انرژی زیادی برای مشکلات بگذاریم ولی برخی از مسائل بصورت نسبی است بیان کرد: باید حواسمان باشد و جدی باشیم این نافی مسئولیت من و تمام مسئولان نیست ضمن اینکه کل مسئولیت، قوه مجریه ،مقننه و قضاییه ما همه مسئولیم و یکپارچه ایم.

استاندار ضمن تأکید دوباره اظهار کرد: این نافی مسئولیت ما در رفع کلان مشکلات استان نیست همه مسئولیم و یکپارچه ایم.

افشارچی با اشاره به اینکه یک بودجه هزینه ای و تملک دارایی در کشور وجود دارد افزود : بودجه تملک دارایی استان زنجان در سال جاری ۹۵۰ میلیارد تومان است که تا الان ۶۰ میلیارد تومان از این بودجه به استان تخصیص داده شده است .

وی خاطرنشان کرد: از محل مالیات اخذ شده تا الان به شهرداری ها، دهیاری‌ها و دانشگاه علوم پزشکی جمعا هزار میلیارد اعتبار تخصیص داده ایم

مگر من خان هستم/ هرکاری ساز و کار قانونی خودش را دارد

.

این مسئول با بیان اینکه از این بودجه تخصیصی به استان که بصورت تاریخی عقب هستیم و سایر استان ها از جمله همدان و گیلان از ما جلوتر هستند افزود : این موضوع باید در مجلس درست می‌شد و بنده در این خصوص برنامه ای دارم و تقدیم نماینده مجلس آقای شجاعی و سایر مسئولان میکنم .

افشارچی تاکید کرد: امسال باید مجموعه مدیریت استان ،نمایندگان استان و بنده باید به دنبال این باشیم که ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیارد تومان حداقل بودجه افزایش یابد که اگر این اتفاق محقق شود دست بند باز است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر درحوزه مالیات ۷۰۰ میلیارد تومان مازاد از صنایع مالیات دریافت کردیم و مجموعه مدیریت استان از جمله بنده و نمایندگان باید تلاش کنیم ۵۰ درصد از این مالیات به استان برگردد.

استاندار زنجان بیان کرد: مگر من خان هستم که به شما قول بدهم که کاری را برایتان انجام می‌دهم بلکه هرچیزی ساز و کار قانونی خودش را دارد ، کل مجموعه مدیریت یکپارچه است و مردم همه ما را یکسان می‌بینند نه من را !

افشارچی در خصوص سرمایه گذاری افزود : در حال طراحی اطلس سرمایه گذاری هستیم که در این اطلس تمام داشته های شهرستانی معرفی می‌شود و اولویت بندی می‌شود ،که اولویت شهرستانی است که به پایتخت نزدیک تر است بطوری که حجم سرمایه گذاری تا به امروز در شهرستان ابهر نسبت به زنجان بیشتر بوده و در حلقه جلوتری به مرکز تهران قرار دارد.

وی با بیان اینکه فاضلاب جز اولویت های ما است افزود : اگر سفر های استانی رئیس جمهور نبود خیلی از پروژه ها ناتمام می ماند که یکی از اصلی ترین تخصیص ها در این سفر پایاب سد کینه ورس است .
این مسئول در ارتباط با قیر سهمیه ای گقت: زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت ۵۰ درصد قیر را خواهد گرفت که شهرستان خرمدره، زنجان و ابهر بالای ۵۰ هزار هستند و بیشترین سهم را دریافت می‌کنند.

افشارچی خطاب به بخشدار خرمدره گفت : موظف هستید به هزینه کرد و عملکرد دهیاری ها نظارت کامل داشته باشید.

وی بیان کرد: هروقت مشاهده کردید من افشارچی خارج از عرف و قانون ورود کردم برخورد کنید ،اگر نیازی به ورود بنده باشد سعی میکنم مسئله‌ را در چهارچوب قانون حل کنم .

استاندار زنجان با اشاره به نهایی شدن پروژه سلول درمانی افزود: بدون اینکه مقدمات قانونی این طرح فراهم شود یک سال و نیم پیش کلنگ زنی انجام شده بود،اگر مقدمات قانونی طرحی انجام نشود امکان کار وجود ندارد چه بخش خصوصی باشد چه دولتی.

افشارچی با بیان اینکه دوران حکومت با نفت به پایان می‌رسد افزود : همه ما می‌دانیم که در لایه های بالای مدیریت شهرسازی تمایل به مولد سازی دارایی ها است و یکی از اولین اصلی من جاده ترانزیت تا پاکستان است که قطعا در سفر دوم ریاست جمهوری پیگیر خواهم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha