6 هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی در خراسان جنوبی پرداخت شده است

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته 6 هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به ارزش حدود چهار هزار میلیارد ریال در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، وحید مرادنژاد ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: در یک سال گذشته 730 هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زایی توسط این بانک به ارزش حدود 80 هزار میلیارد ریال در کل کشور پرداخت شد.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته 372 هزار فقره تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش 75 هزار میلیارد ریال در کل کشور و هزار و 360 فقره تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش هزار و 300 میلیارد ریال در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین در این مدت 372 هزار فقره تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش 75 هزار میلیارد ریال طی یکسال در کل کشور و هزار و 360 فقره تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش هزار و 300 میلیارد ریال در استان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه بانک مهر قرض الحسنه ایران در خراسان جنوبی امسال جذب 2 هزار و 500 میلیارد تومان منابع را هدفگذاری کرده است گفت: این در حالی است که منابع بانک در سال گذشته برای استان هزار و 900 میلیارد تومان بوده است.

وحید مرادنژاد افزود: میزان مصارف بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی نیز امسال 2 هزار و 100 میلیارد تومان هدف‌گذاری شده و این رقم سال گذشته هزار و 300 میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: تعداد کل مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران را در استان 220 هزار نفر اعلام کرد و گفت در هشت ماه اخیر و شروع دوره مدیریت جدید منابع بانک در استان از هزار و 100 میلیارد تومان به هزار و 900 میلیارد تومان رسید که 72.5 درصد رشد داشته است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی به رشد 62.5 درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران در کل کشور از هشت ماه گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: این رقم در خراسان جنوبی 72.5 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تسهیلات تکلیفی ازدواج نیز در سال 1400 نسبت به 1399 درکل کشور رشد 250 درصدی داشته گفت: این آمار برای خراسان جنوبی با رشد 245 درصدی روبه رو است.

مرادنژاد از پرداخت بالغ بر 17 هزار فقره وام در پنج ماه گذشته از سال جاری در استان خبر داد و گفت: در کشور نیز یک میلیون و 100 هزار فقره وام پرداخت شده است.

وی یادآور شد یکی از هدفگذاری‌ها افزایش چهار برابری پرداخت وام در استان تا پایان سال است لذا پیش بینی می‌کنیم تعداد وام‌های پرداخت شده تا پایان سال به 55 هزار فقره برسد، این در حالی است که برای کل کشور نرخ سه برابری پیش بینی شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی با بیان اینکه سقف تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران از 50 به 200 میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: اقدام مهم دیگر بعد از شروع دولت سیزدهم پرداخت وام‌های بدون ضامن و توسعه فرآیند اعتبارسنجی (سامانه ضمان) بوده است.

وی یادآور شد: از همین میزان بالغ بر 40 درصد وام های پرداختی بدون ضامن و بر مبنای اعتبارسنجی بوده است.

مرادنژاد با بیان اینکه ایجاد شعب مجازی در همه استان‌های کشور یکی از اقدامات نوین بانک قرض الحسنه مهر ایران است، گفت: هم اکنون تمامی خدماتی که در شعب حضوری به مشتریان ارایه می‌شود به صورت مجازی نیز قابل انجام است.

وحید مرادنژاد حرکت به سمت جذب 20 میلیون مشتری فعال و افزایش شمولیت قرض الحسنه در جامعه را یکی از برنامه‌های این بانک برشمرد و افزود: افزایش سرمایه از پنج هزار میلیارد تومان به 10 هزار میلیارد تومان و توسعه برنامه‌های بین‌المللی قرض‌الحسنه در ارتباط با بانک‌های اسلامی سایر کشورها از دیگر برنامه‌هایی است که در سطح کلان کشور دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: هدف‌گذاری برای منابع 200 هزار میلیارد تومانی و قرار گرفتن در جمع 6 بانک برتر کشور در سال 1401، رونمایی از فرابانک (پلتفرم یکپارچه بانک بر مبنای بانکداری غیر حضوری) در 2 ماه آینده، کاهش و حذف کارمزد ثابت از چهار به صفر درصد و حرکت به سمت مزد خدمت از جمله برنامه‌ها است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی ادامه داد: توسعه فرآیند غیر حضوری اعتبار سنجی و اخذ وثایق الکترونیکی (سفته الکترونیک و توثیق سهام)، اصلاح اساسنامه و توسعه بانکداری قرض‌الحسنه، حذف شعب ناکارآمد و کاهش هزینه‌های تمام شده بانک، کاهش تعدد سامانه‌های بانک و حرکت به سمت یک پلتفرم جامع، حرکت به سمت کارت مهر ـ کارت زندگی وانتشار اوراق قرض‌الحسنه در بازار سرمایه از دیگر برنامه‌های پیش رو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha