بهداشت و درمان خراسان جنوبی بر روی ریل پیشرفت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تبریک هفته دولت و بیان اینکه در یک ماه گذشته ۱۷۶ میلیارد تومان اعتبار از وزارت بهداشت جذب شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارویی به شرکت های دارویی داشت که خوشبختانه با کمک وزارت بهداشت این میزان بدهی پرداخت شد.

دکتر سید محمد موسوی میرزائی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی با اعلام اینکه قسمت عمده مطالبات کادر درمان پرداخت شده است، گفت: این موضوع در مناطق محروم و مرزی نهبندان، درمیان و زیرکوه با جدیت بیشتر پیگیری می شود تا دغدغه پزشکان در این مناطق حل شود و برای خدمت و ماندگاری در مناطق محروم رغبت بیشتری پیدا کنند.

وی همچنین از ورود ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به استان و تامین بیش از ۳۷۰ دستگاه مورد نیاز مراکز بهداشتی درمانی در یکسال اخیر خبر داد و افزود: علاوه بر بهبود استاندارد و توسعه تجهیزات پزشکی در تمامی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه، حدود ۹۰ دستگاه به تجهیز بخش اورژانس و آی سی یو بیمارستان شهید دکتر آتشدست نهبندان و ۲۰۰ دستگاه جهت تجهیز بیمارستان جدیدالاحداث بشرویه اختصاص یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: تامین دستگاه رادیولوژی بیمارستان طبس، دستگاه ام آر ای و ماموگرافی بیمارستان قائن، ماموگرافی، اکوکاردیوگرافی بخش قلب، لیزر بخش چشم و یوروداینامیک کلینیک ارولوژی بیمارستان رازی، سونوگرافی بیمارستان های شهید دکتر چمران فردوس، امام رضا و ولیعصر به همراه تجهیزات بخش زنان و داخلی این بیمارستان از عمده این تجهیزات بوده است.

موسوی همچنین به ایجاد بیش از ۲۰ هزار متر به فضای بهداشتی درمانی استان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه های عمرانی و تجهیزاتی دانشگاه در حال رقم خوردن است که قطعاً به مرور اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود، با بیان اینکه عدالت محوری، فساد ستیزی و ظلم ستیزی از بزرگترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هست که در دین ما نیز بسیار مورد تاکید قرار گرفته است گفت:

از اولین روزی که مسئولیت دانشگاه را برعهده گرفتم، عدالت محوری و فساد ستیزی را سرلوحه کار خود قرار دادم و به لطف خداوند تا امروز اقدامات موثری در این خصوص در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رقم خورده است و می توان از بزرگترین دستاوردهای دانشگاه برشمرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گفت: مبارزه با فساد هزینه دارد و ورود به این مسائل می تواند حاشیه ساز باشد ولی با این روحیه ای که در ما وجود دارد بیشترین هزینه ای که پرداخت کردیم بابت این مسائل بوده است.

موسوی تصریح کرد: تا امروز تلاش کردیم عدالت رعایت شود و در این راستا قدم برداریم و به اینجا آمده ام تا سعی کنم هیچ حقی را ناحق نکنم و هیچ ناحقی را در ذهنم حق تعریف نکنم و امیدوارم خداوند هم از ما راضی باشد و قطعاً سخت ترین قسمت کار مدیریت مربوط به این مسائل است که بسیار هزینه بر و چالش ساز خواهد بود.

وی ادامه داد: خدا را شکر می کنیم اگر در راستای اهداف عالیه انسانی و عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، مدیرانی با این روش تخریب می شوند، باید بگوییم در این راه افراد خیلی بزرگ، جان ها و سرها داده اند و سردار حاج قاسم سلیمانی در راه تحقق این اهداف جان خود را فدا کرده است.و ما اگر در این مسیر آبرو و اعتبار خود را بگذاریم خیلی اهمیتی ندارد.

خبرنگار:عادل اربابی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha