مشکلی در مرزها نداریم / آمادگی مرز جدید باشماق و تمرچین برای تردد زوار

وزیرکشور  با بیان اینکه در حال حاضر در مرزها مشکلی نیست وآمادگی خوبی برای تردد زوار وجود دارد افزود: مرزهای جدیدی برای تردد زوار پیش بینی شده و به زائران توصیه می‌‎شود از این مرزها که شامل تمرچین و باشماق استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، احمد وحیدی در حاشیه سفر یک روزه به زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید های صورت گرفته از پروژه های عمرانی زنجان اظهارکرد: مشکلات منطقه اقتصادی در خصوص حریم قابل رفع است که این منطقه می‌تواند کمک خوبی برای اقتصاد استان باشد.

وی با اشاره به پیشرفت خوب ساخت مسکن ملی در استان افزود: خبر بسیاری خوبی بود که ۲۰۰ واحد مسکن از این واحد ها تحویل متقاضیان در ماه آینده می‌شود که کار بسیار ارزشمندی است‌.
وزیر کشور با بیان اینکه دستاورد مهم صنعت در مجموعه ترانسفو اتفاق می افتد گفت : تمام ترانسفور موتورهای قدرت و توزیع در این مجموعه تولید و به کشورهای دیگر صادر می‌شود با تمام تولیدات داخلی است که بسیار ارزشمند است .

وحیدی در پاسخ به خبرنگاران در خصوص آخرین تمهیدات صورت گرفته اربعین حسینی گفت : در حال حاضر در مرز ها مشکلی نداریم و حرکت زوار و همچنین فعالیت موکب ها روان است.

وی با اشاره به اینکه تا دوشنبه شب حدود ۳۰۰ هزار نفر اعزام شده اند افزود: نزدیک به چهار هزارو 700 تا 5 هزار موکب با کمک انتقال کامیون ها انجام شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه در مرزها آمادگی خوبی وجود دارد افزود: مرزهای جدیدی برای تردد زوار پیش بینی شده و به زایران توصیه می‌‎شود از این مرزها که شامل تمرچین و باشماق استفاده کنند.

وحیدی تصریح کرد: درجه حرارت دما در این مسیر کمتر است و مردم راحتر هستند و پیش بینی های خوبی برای انتقال زوار انجام شده است .

وی با اشاره به مشکلاتی که برای زوار افغانستانی و پاکستانی که از مرزهای کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: در حال مذاکره با دولت عراق هستیم که آنها هم افغانستانی های مقیم کشور را قبول کرده اند تنها اشکالات اجرایی اندکی وجود دارد که در حال حل شدن است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه محدودهایت هایی در حمل و نقل عمومی برای جابجایی زوار وجود دارد خاطرنشان کرد: برای کسانیکه مقدور است، با حمل و نقل شخصی برای تردد استفاده کنندو برای همین منظور پارکینگ هایی نیز در مرز پیش بینی شده است تا باری از حمل و نقل عمومی برداشته شود تا خدمات بهتری به زوار ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha